ΑΘΗΝΑ, 04 / 02 / 2022
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Στην πρόσφατη κακοκαιρία, αποκαλύφθηκε με παταγώδη τρόπο το τι επέφερε (μέσα από την πολιτική της απελευθέρωσης) η ιδιωτικοποίηση των δρόμων, της ενέργειας, των μεταφορών και άλλων βασικών υποδομών. Φάνηκε η κατάρρευση και η ανικανότητα των Σιδηροδρομικών Εταιρειών να υποστηρίξουν τις επιβατικές μεταφορές και δεν έφτανε μόνο αυτό αλλά ταλαιπώρησαν αφάνταστα για ένα 24ωρο αποκλεισμένους στα χιόνια, εκατοντάδες επιβάτες.
Οι τραγικές ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις Σιδηροδρομικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει τεράστια λειτουργικά προβλήματα. Η σημερινή Κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες, έχουν τεράστιες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στις σιδηροδρομικές εταιρείες. Το αποτέλεσμα που όλοι αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι συνειδητά σχεδιασμένο και οφείλεται κυρίως στη βασική πολιτική επιλογή των Κυβερνήσεων να ιδιωτικοποιήσουν όλες τις δραστηριότητες στο Σιδηρόδρομο.
Οι Σιδηροδρομικές Εταιρείες υλοποιώντας όλους τους αντεργατικούς Νόμους (αρχικά Αχτσίογλου και στη συνέχεια το Νόμο «έκτρωμα» του Χατζηδάκη) αντί για προσλήψεις εργαζομένων με σταθερή και μόνιμη δουλειά, έχουν νομιμοποιήσει την εργασιακή ζούγκλα με εργαζόμενους με μπλοκάκια – ατομικές συμβάσεις, «νοικιαζόμενους», εργολάβους κ.λ.π.
Η εντατικοποίηση, η αλλότρια εργασία, οι «κόντρα» βάρδιες, η μη κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας που δημιουργούνται με τη συνταξιοδότηση έμπειρου και εξειδικευμένου προσωπικού και μιας σειράς άλλων παραγόντων, οδηγεί σε κατάρρευση ακόμη και οριακής λειτουργίας της υποδομής και ταυτόχρονα σε προϋποθέσεις σοβαρών ατυχημάτων για τους εργαζόμενους αλλά και στην ασφάλεια κυκλοφορίας για τη μεταφορά επιβατών.
Σοβαρές ευθύνες έχει επίσης η πλειοψηφία της Π.Ο.Σ. και των Σωματείων (ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚ – ΔΙΚΤΥΟ) που διαχρονικά αλλά και σήμερα δεν θέλουν να θίξουν και να αναδείξουν την πραγματική αιτία που οδηγεί σε αυτήν την κατάσταση. Και είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης όλων των δραστηριοτήτων στο Σιδηρόδρομο. Στήριξαν και ανέχτηκαν όλες τις πολιτικές επιλογές των Κυβερνήσεων και Διοικήσεων, ώστε σταδιακά να υλοποιούνται.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η πολιτική που ιδιωτικοποιεί το Σιδηρόδρομο, που καταργεί τα δρομολόγια, που ακριβαίνει τα εισιτήρια, που καταστρατηγεί τα μέτρα ασφαλούς κυκλοφορίας των τραίνων γιατί έχουν κόστος, είναι η ίδια πολιτική που ιδιωτικοποιεί το δημόσιο σύστημα υγείας και αφήνει το λαό απροστάτευτο μπροστά στην πανδημία και τις άλλες σοβαρές ασθένειες. Είναι η ίδια πολιτική που κάνει απολύσεις, που εντατικοποιεί την εργασία, που μειώνει τους μισθούς, που καταργεί το 8ωρο, που επιβάλλει την απλήρωτη εργασία, που απαγορεύει το συνδικαλισμό και την απεργία.
Για την κατάσταση που σήμερα έχουν περιέλθει οι Σιδηροδρομικές Εταιρείες με βασικότερο ζήτημα αυτό της ασφάλειας της κυκλοφορίας και των άμεσων προσλήψεων εργαζομένων η Π.Ο.Σ. είχε αποφασίσει να πραγματοποιήσει προειδοποιητικές 4ωρες στάσεις εργασίας για τις 27 και 28 Ιανουαρίου 2022, τις οποίες ανέστειλε λόγω της κακοκαιρίας μεταφέροντας τες για τις 3 και 4 Φεβρουαρίου. Μετά τη συνάντηση που είχε με το Γραμματέα του Υπουργείου στις 1/2/2022 τις ανέστειλε ξανά με πλειοψηφική απόφαση του Προεδρείου της Π.Ο.Σ.
Στη συνάντηση της Π.Ο.Σ. με τον Γραμματέα του Υπουργείου, έγινε ξεκάθαρο από πλευράς Κυβέρνησης ότι:
Οι πολιτικές που εφαρμόζονται στο Σιδηρόδρομο είναι καταρχάς μνημονιακές υποχρεώσεις, πολιτικές επιλογές και κατευθύνσεις από την Ε.Ε. που εφάρμοσαν και εφαρμόζουν όλες οι Κυβερνήσεις και τα κόμματά τους (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) αλλά και συνδικαλιστικά στήριξαν οι παρατάξεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, ΔΙΚΤΥΟ.
Ως εκ τούτου, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι, αντίθετα έχουν ετοιμάσει τον τρόπο που θα δοθεί (ΣΔΙΤ) σε ιδιώτες η συντήρηση του Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Οι προσλήψεις είπε, ότι είναι απαγορευτικές, υπάρχει δυνατότητα όμως να καλυφθούν προσωρινά οι όποιες άμεσες ανάγκες, με εργαζόμενους (διαφόρων μορφών απασχόλησης) όπως (μπλοκάκια, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, νοικιαζόμενους κ.λ.π.).
Ως μόνη ελάχιστη απάντηση δεσμεύθηκε ότι την Παρασκευή 04/02/2022 θα κατατεθούν δύο τροπολογίες που αφορούν:
α) άμεσες προσλήψεις 120 εργαζομένων στον ΟΣΕ και
β) την ενίσχυση του ΟΣΕ με μεταφορά εργαζομένων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ειδικότητες Σταθμαρχών και Κλειδούχων.
Για τους εργαζόμενους που απολύονται από τη Φύλαξη Ισόπεδων Διαβάσεων δεν άφησε κανένα περιθώριο πρόσληψης.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σε ό,τι αφορά την πρώτη τροπολογία δεν προσθέτει κάτι παραπάνω απλά αλλάζει μόνο ως προς το χρόνο τη διαδικασία πρόσληψης (fast track). Αυτές όμως είναι προσλήψεις που ούτως ή άλλως είχαν αποφασισθεί να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ.
Για τις μετατάξεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόκειται για ένα ακόμη «δώρο» στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να ελαφρυνθεί στο μισθολογικό κόστος, τη στιγμή που χρειάζεται άμεσα να κάνει προσλήψεις και ενώ δεν έχει ανακοινωθεί τίποτε για το σκοπό αυτό αντί για προσλήψεις θα έχει περαιτέρω μείωση του προσωπικού της θέτοντάς την σε κίνδυνο να μην μπορούν να λειτουργήσουν βασικές της δραστηριότητες.
Η απάντηση του Υπουργείου είναι μακριά από τις απαιτήσεις και τις ανάγκες που έχει σήμερα ο Σιδηρόδρομος, γι΄αυτό το λόγο δεν έπρεπε να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις.
Η ΔΕΣΚ-Σ δεν ψήφισε στο Προεδρείο της Π.Ο.Σ. την αναστολή τους.
Αντίθετα, ζητήσαμε να πραγματοποιηθούν και παράλληλα να δυναμώσουμε τον αγώνα μας μαζί με άλλους εργαζόμενους και Σωματεία, παλεύοντας και διεκδικώντας:
- Προσλήψεις στον ΟΣΕ και επαναπρόσληψη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλων των απολυμένων (χωρίς όρους και προϋποθέσεις) με σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους, με Σ.Σ.Ε. και όχι ατομικές.
- Καμία απόλυση στους Φύλακες Ισοπέδων Διαβάσεων.
- Ενίσχυση της χρηματοδότησης στον ΟΣΕ και άμεση ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου που ο Ελληνικός λαός χρυσοπλήρωσε και πληρώνει και δίκτυο ολοκληρωμένο δεν έχει.
- Σ.Σ.Εργασίας με αυξήσεις σε μισθούς και δικαιώματα.
- Μείωση κατά 50% των τιμολογίων σε ρεύμα, νερό, τηλέφωνο, εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
- Μείωση τιμών στα βασικά είδη διατροφής.
Οργανώνουμε την πάλη ενάντια στην πολιτική που τσακίζει την υγεία.
Προσλήψεις ΤΩΡΑ σε ιατρικό και υγειονομικό προσωπικό στα Νοσοκομεία.
Άμεσα μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς με ευθύνη και επιβάρυνση της εργοδοσίας και του κράτους.
Με τα παραπάνω αιτήματα, ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ
να συμμετέχουν στο Συλλαλητήριο που οργανώνουν τα συνδικάτα Αττικής στις 26 ΦΛΕΒΑΡΗ 2022, στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 12.00’.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
ΔΕΣΚ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ