Δυστυχώς, η κατάσταση που βίωσαν οι πολίτες που μετακινούνταν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνει τα (ολίγον τι.. υπερβολικά δραματοποιημένα) ρεπορτάζ του Ευαγγελάτου, να ακούγονται «φυσιολογικά».
Χάος, αδιαφορία, ανήκουστη ταλαιπωρία, συγκρούσεις τρένων, εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβισμένοι, εγκαταλελειμμένοι από τους υπεύθυνους και τις Αρχές, δίχως τρόφιμα και νερό και κυρίως δίχως καμία ενημέρωση. Όλα τα προαναφερθέντα, αντιπροσωπεύουν, τα όσα βίωσαν από εχθές οι πολίτες που ευρίσκοντο στα τρένα, που με τη σειρά τους, αντιπροσωπεύουν την έλλειψη στοιχειώδους οργάνωσης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κακοκαιρία.
«Μας ξέχασαν», «Μας είπαν να πιούμε χιόνι»: Αυτές είναι μόνο μερικές φράσεις ανθρώπων που έζησαν το μπάχαλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία ασφαλώς, από το 2017, τελεί υπό τον έλεγχο (και την ιδιοκτησία) της ιταλικής FSI. Τότε, δηλώσεις για τη «νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και για επικείμενες «επενδύσεις δισεκατομμυρίων» έδιναν και έπαιρναν. Τότε, ο σημερινός υπουργός Μεταφορών, έλεγε πώς: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε έναντι πινακίου φακής».
Κανένα πρόβλημα όμως που τα τρένα της χώρας δόθηκαν για μόνο 45 εκατομμύρια ευρώ (και η ΕΕΣΣΤΥ δύο χρόνια αργότερα για 22 εκατομμύρια). Πάλι καλά που τα ιδιωτικοποιήσαμε!
Επίσης, άλλες έρευνες, δείτε εδώ [http://eprints.lse.ac.uk/108992/2/RavasiRadicMunirJoM2021Pre_print.pdf] και εδώ [https://digitalcommons.iwu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1016&context=uer] έχουν τονίσει πώς «οι ιδιωτικοποιήσεις δεν αποτελούν κάποια ‘μαγική λύση’» αλλά και πώς στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αυξημένη παραγωγικότητα που κάποιοι «ευαγγελίζονται» ως αντίκτυπο των ιδιωτικοποιήσεων, συμβαίνει συχνά σε βάρος των εργαζομένων, των πελατών και των υπηρεσιών που οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν. Καθόλου παράλογο, όταν οι μεν κοιτούν μερίσματα και οι δε, τη ποιότητα της μετακίνησης τους προς τη δουλειά.
Για να μη μακρηγορώ όμως, αρκεί να δει κανείς ποια αεροδρόμια της Ελλάδος ιδιωτικοποιήθηκαν στη γερμανική Fraport (εκείνα με τη μεγαλύτερη κερδοφορία βεβαίως- βεβαίως) και ποια «αφέθηκαν» υπό δημόσιο έλεγχο, εάν επιθυμεί να «ελέγξει» τα κριτήρια και τα συμφέροντα που υποβόσκουν πίσω από κάθε ιδιωτικοποίηση.
► Πάλι καλά που ιδιωτικοποιήσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πλέον διακατέχεται από μεγαλύτερη τεχνογνωσία στη διαχείριση της πίεσης
Πάλι καλά όμως που ιδιωτικοποιήσαμε τα τρένα! Καθότι, μπορεί όλα τα παραπάνω να είναι αλήθεια, αλλά.. σιγά που θα μπορούσε το κράτος να ανταποκριθεί στην πίεση που προκάλεσε η κακοκαιρία στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της χώρας! Ενώ, ένας ιδιώτης, πάντα ξέρει καλύτερα.
Για να δούμε τι είπε επί αυτού ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, την Τρίτη, στο MEGA: «Εκτός από τις αδυναμίες του κράτους, και ιδιωτικές εταιρείες (σσ. αναφέρεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) αποδείχθηκε ότι δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στην πίεση, και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον κόσμο».
Μάλιστα. Βέβαια, μην απογοητεύεστε, υπάρχουν και άλλα προτερήματα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πάμε να τα δούμε παρακάτω:
► Πάλι καλά που ιδιωτικοποιήσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κάνει επενδύσεις δισεκατομμυρίων!
Α) Ενώ ο CEO της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης, δήλωνε προς δημοσιογράφους το 2019, πώς , τα πρώτα δύο μηχανοστάσια της ΕΕΣΣΤΥ (σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) θα πρέπει να είναι έτοιμα μέσα στο 2020, το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε την ανακαίνιση του τον Σεπτέμβριο του 2020 και της Αθήνας (που θα ξεκινούσε αργότερα από της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το σχέδιο), μάλλον «αγνοείται» μέχρι σήμερα.
Β) Ενώ η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ισχυρίζεται ότι έχει επενδύσει 70 εκατομμύρια μόνο το 2020 [https://www.naftemporiki.gr/finance/story/1689476/trainose-ependuseis-70-ekatto-2020- para-ti-dramatiki-meiosi-esodon], από τα ίδια τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για το 2020, δεν προκύπτει κάτι τέτοιο, καθώς στις «Επενδύσεις» της εταιρείας για το 2020, αναφέρεται μεν η σύμβαση αγοράς πέντε (5) αμαξοστοιχιών από την μητρική εταιρεία Trenitalia S.p.A συνολικού ύψους 47,5 εκατομμυρίων, μια σύμβαση όμως η οποία έχει γίνει ήδη από το 2019, και αναγράφεται και στα στοιχεία του 2019. Ο μόνος τρόπος να προκύψει ποσό επενδύσεων 70 εκατομμυρίων ευρώ για το 2020, είναι να προσθέσεις τις επενδύσεις του 2019 και του 2020, που ανέρχονται σε 66.1.
«Οι επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας που έχουν ξεχωρίσει, μέχρι στιγμής, είναι η μετεγκατάσταση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε νέα, σύγχρονα γραφεία στη Λ. Συγγρού και η ανακατασκευή του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης», μας ενημερώνει το metaforespress. Άρα, οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων, είναι τα σύγχρονα γραφεία στη Λεωφόρο Συγγρού και η καθυστερημένη ανακατασκευή του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης. Μήπως όμως ξεχνάμε κάτι; Μήπως στις επενδύσεις δισεκατομμυρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμπεριλαμβάνονται τα νέα τρένα υδρογόνου που έρχονται στη χώρα μας;
► Πάλι καλά που ιδιωτικοποιήσαμε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και γλιτώνει το κράτος από έξοδα!
Εντάξει, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μισθώσει τα συγκεκριμένα τρένα, άρα μην είμαστε άδικοι. Δεν κοστίζει τίποτα στο Δημόσιο, ή τέλος πάντων, δεν κοστίζει και πολύ! Μόνο 195 εκατομμύρια ευρώ.
Μάλιστα. Ε, λογικά όμως, το ζήτημα με τα «άγονα δρομολόγια», με κάποιον τρόπο θα έχει δρομολογηθεί.
Μήπως γίνεται λόγος για τις απολύσεις εργαζομένων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει το ΚΚΕ; [https://www.902.gr/eidisi/voyli/223734/na- anaklithoyn-oi-apolyseis-stin-trainose] Μήπως γίνεται λόγος για τόσους ανθρώπους που βλέπουν, με την πάροδο των ετών, τις τιμές των τρένων να ανεβαίνουν με το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη (πηγαινέλα) να κοστίζει λιγότερο από το Αθήνα-Όσλο;