Ανακοίνωση εξέδωσε το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την ΣΣΕ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υποστηρίζοντας ότι η νέα ΣΣΕ υπογράφηκε από τα 2 εκ των 3 σωματείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι από το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο σωματείο.
Επίσης, το Σωματείο υπογραμμίζει ότι τα δύο σωματεία που υπέγραψαν τη νέα ΣΣΕ με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «προσπάθησαν εναγωνίως, με διάφορους τρόπους και πέτυχαν τον αποκλεισμό του πολυπληθέστερου και αντιπροσωπευτικότερου σωματείου και οι όροι της ΕΣΣΕ που υπέγραψαν εξηγούν τελικά αυτή τους την προσπάθεια».
Στις 29/12/2020 και έπειτα από έξι μήνες δήθεν διαπραγματεύσεων η ΕΣΣΕ υπογράφηκε από τα 2 εκ των 3 σωματείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι από το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο σωματείο όπως οι εργαζόμενοι αποφάσισαν και όπως ο νόμος ορίζει.
Στα 2 αυτά σωματεία η πλειοψηφία των Δ.Σ. αποτελείται από συνδικαλιστές προσκείμενους στον ΣΥΡΙΖΑ και πιστεύουμε ότι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο σε σχέση με την υπογραφείσα ΣΣΕ.
Αυτές οι πλειοψηφίες, σε απόλυτη συνεργασία με την διοίκηση, υπέγραψαν σήμερα, αντεργατικούς και αντισυναδελφικούς πρωτοφανείς όρους που όμοιούς τους δεν είδαμε ούτε στα τρία μνημόνια που επέβαλαν οι δανειστές!
Τα δύο σωματεία προσπάθησαν εναγωνίως, με διάφορους τρόπους και πέτυχαν τον αποκλεισμό του πολυπληθέστερου και αντιπροσωπευτικότερου σωματείου και οι όροι της ΕΣΣΕ που υπέγραψαν εξηγούν τελικά αυτή τους την προσπάθεια.
Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι δυσμενείς αυτοί όροι αφορούν όλους τους εργαζόμενους ενώ ορισμένοι περισσότερο δυσμενείς αφορούν το μισό προσωπικό της εταιρείας το οποίο προστέθηκε με την συγχώνευση της εξαγορασθείσας ΕΕΣΣΤΥ δηλαδή το τεχνικό προσωπικό, οι οποίοι ως επί το πλείστον φέρουν πολύχρονη εμπειρία υψηλών προδιαγραφών και γνώσεων του σιδηροδρομικού αντικειμένου.
Η προσφυγή του μεγαλύτερου σωματείου (ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στον ΟΜΕΔ αντιμετωπίστηκε με πλήρη απαξίωση από τον εργοδότη, ο οποίος έφτασε στο σημείο να στείλει εξώδικο στην διαμεσολαβήτρια και μάλιστα με άκομψο και σχεδόν απειλητικό τρόπο να την καλεί να σταματήσει άμεσα την διαμεσολάβηση.
Μια προσφυγή που για να φτάσει στην διαμεσολάβηση πέρασε από 40 κύματα, με καθυστερήσεις ορισμού μεσολαβητή καθώς και καθυστέρηση στην έκδοση απόφασής του που προφανώς ήταν εσκεμμένη. Αρκεί κάποιος να ερευνήσει την σχέση του προέδρου του ΟΜΕΔ με το αρμόδιο δικηγορικό γραφείο των δυο άλλων σωματείων…Βεβαίως και είναι νόμιμο αλλά είναι ηθικό;
Οι συνάδελφοι τεχνίτες που προέρχονται από την πρόσφατα ιδιωτικοποιημένη ΕΕΣΣΤΥ με τα όσα προβλέπονται στην ΣΣΕ 2020-2021 θα υποστούν σοβαρή οικονομική ζημιά καθώς η ένταξή τους στο μισθολογικό σύστημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιείται “ποσοτικά & ποιοτικά” και ΟΧΙ στο ακέραιο όπως όφειλε να πράξει η διοίκηση από τις 1/1/2020!
Βέβαια οι προθέσεις της διοίκησης για επιβολή πλαφόν στους οικονομικούς όρους ήταν μεν γνωστή από τις αρχές του 2020 με έγγραφο το οποίο η ίδια κυκλοφόρησε, όμως δεν υπήρχε νομική βάση για την εφαρμογή του παρά μόνο μέσω μιας νέας ΕΣΣΕ και με την υπογραφή των συνδικάτων.
Αυτό που πέτυχε λοιπόν η διοίκηση με αυτή την ΕΣΣΕ είναι ότι επιβλήθηκαν διαφορετικοί οικονομικοί όροι ενσωμάτωσης από ότι στο υπόλοιπο προσωπικό.
Τα σωματεία των εργαζομένων της πρώην ΕΕΣΣΤΥ που εκπροσωπούσαν στο σύνολό του το προσωπικό, έγκαιρα, προσέφυγαν στο ΣΕΠΕ τόσο για θέματα που αφορούσαν ζητήματα της προηγούμενης ΣΣΕ(οι συνάδελφοι αμείβονταν χωρίς την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας για μεγάλο χρονικό διάστημα αφού οι υπερωρίες τους υπολογίζονταν σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο ενώ η εταιρεία είχε ιδιωτικοποιηθεί από 1/4/2019) αλλά και για την ένταξη τους στο μισθολόγιο της εταιρείας αναδρομικά από την 1-1-2020.
Όλες οι αποφάσεις του ΣΕΠΕ ήταν θετικές για τους εργαζόμενους και τους δικαίωσαν, αλλά οι διοικήσεις της πρώην ΕΕΣΣΤΥ και του κύριου μετόχου της, (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) δεν τις εφάρμοσαν ποτέ.
Αυτό που αποδεικνύεται σήμερα και είναι εμφανές σε όλους είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν σκόπευε να καταβάλλει το σύνολο των οφειλομένων προς τους εργαζόμενους όπως ορίζει η εργατική νομοθεσία αλλά και όπως αυτό αποφάσισαν οι οικείες επιθεωρήσεις εργασίας και έψαχνε τρόπους εφαρμογής πλαφόν 100 ευρώ για κάθε εργαζόμενο. Ακόμη και αυτό το σενάριο έγινε πολύ χειρότερο με την υπογραφή των συνδικαλιστών του ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με την νέα ΕΣΣΕ, στους συναδέλφους της τεχνικής βάσης επιβλήθηκε πλαφόν 60 ευρώ για όσους έχουν μεικτές αποδοχές άνω των 1050 ευρώ και 100 ευρώ για όσους έχουν μεικτές αποδοχές κάτω από τα 1050, παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή ίσης αμοιβής για ίδια εργασία. Οι αποκαλούμενες «αυξήσεις» αποτελούν μέρος των υποχρεώσεων της εταιρείας για την ένταξη τους στο ένα εκ των τριών μισθολογίων τα οποία εφαρμόζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η ένταξη των τεχνιτών στο μισθολόγιο των υπαλλήλων Κίνησης Αμαξοστοιχιών εκτός από αυθαίρετη είναι και κουτσουρεμένη η αλλιώς κομμένη και ραμμένη στα θέλω της διοίκησης.
Με την υπογραφή αυτής της ΕΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον έχουμε:
-Θεσμοθετημένη 7ήμερη εργασία
-15 διαφορετικά μισθολογικά συστήματα
-Διαχωρισμό εργαζομένων σε παλιούς και νέους
-650€ για όλους τους νεοπροσλαμβανόμενους τον 1ο χρόνο (μείον 250 από το μισθολόγιο της εταιρείας)
-Πλαφόν 60€ & 100€ στην υποχρέωση του εργοδότη ένταξης του προσωπικού του, υποχρεώνοντας 480 εργαζόμενους να ΧΑΣΟΥΝ από 100€ έως 300€ το μήνα
-Τα έτη 2020-2021-2022 θα βγαίνουν από την ίδια εταιρεία στη σύνταξη με 38-39-40 χρόνια συνάδελφοι με διαφορετικά ποσά! Μηχανοδηγοί με 2100€ .Συνοδοί με 2050€.Τεχνίτες με 1788€ ως μικτές αποδοχές !!!
-Οι νέοι υπάλληλοι με οικογενειακό επίδομα με ένα ή δύο παιδιά θα παίρνουν λιγότερα από τους ανύπαντρους λόγω του πλαφόν και όπως αυτό εφαρμόζεται.
-Έχουμε πάγωμα κλιμακίων με τους συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ να επικαλούνται μνημονιακό νόμο του 2012 που αφορά το πάγωμα των χρονοεπιδομάτων!
-Οι νέοι υπάλληλοι που συμπλήρωσαν τριετία, εντάσσονται στο 1ο και όχι στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο!
-Πλήρη ανατροπή για την πληρωμή των πτυχίων.
-Πλήρη ανατροπή για την αποζημίωση απόλυσης καθότι η αποζημίωση των 15.000€ καταβάλλεται σε 3 δόσεις αντί για δύο, διατηρώντας το καθεστώς των ΔΕΚΟ
-Τα 50.000€ το χρόνο για τον συνεταιρισμό των εργαζομένων παραμένουν το ίδιο με διπλάσιο όμως προσωπικό!
-Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα παραπάνω θα κερδίσει 1,5εκ.€/έτος δηλαδή 3εκ.€ στην διετή ΣΣΕ ήτοι το σύνολο του υποτιθέμενου ελλείμματος για το έτος 2020 το οποίο επικαλείται.
Με βάση όλα τα παραπάνω και την έντονη δυσαρέσκεια της συντριπτικής πλειοψηφίας των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ των οποίων βασικά εργασιακά δικαιώματα θίγονται βάναυσα, καλούμε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα να πάρουν ξεκάθαρη θέση!
Καλούμε το Β΄ θμιο συνδικαλιστικό μας όργανο (ΠΟΣ) να πάρει θέση, τηρώντας απαρέγκλιτα το καταστατικό της.