Πολύ κλάμα πέφτει από τους εφοπλιστές για τα ακριβότερα καύσιμα, που απειλούν την ...οριακή κερδοφορία τους και τους «εξαναγκάζουν» (!) να μετακυλήσουν το κόστος στα εισιτήρια, με αυξήσεις που αγγίζουν το 10%. Ομως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι ακτοπλόοι εφοπλιστές αυξάνουν τα εισιτήρια για επιβάτες και οχήματα τους τελευταίους μήνες.
Μόλις τον περασμένο Απρίλη, λίγο πριν από τη θερινή σεζόν, είχαν επιβάλει ξανά αυξήσεις 7,5%, ευελπιστώντας σε αύξηση της κερδοφορίας τους από την τουριστική κίνηση του καλοκαιριού. Τότε βέβαια δεν υπήρχε καμία αύξηση στις τιμές των καυσίμων, την οποία επικαλούνται τώρα ως άλλοθι για να δικαιολογήσουν τις νέες αυξήσεις.
Οσο για την κερδοφορία τους, που τάχα «σχοινοβατεί», τα στοιχεία για το 2018 φανερώνουν το ακριβώς αντίθετο. Οι βασικοί ακτοπλοϊκοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα κατέγραψαν ενδεικτικά τις εξής επιδόσεις: «Attica Group», κέρδη 17,11 εκατ. ευρώ (από 1,25 εκατ. ευρώ το 2017). Ομιλος ΑΝΕΚ, 14,6 εκατ. (από 12,8 εκατ. το 2017). «Μινωικές Γραμμές», κέρδη ύψους 8,5 εκατ. ευρώ και έσοδα ύψους 94,1 εκατ. ευρώ. Ομιλος «Grimaldi», τζίρος 3 δισ. δολάρια, τον μεγαλύτερο στα χρονικά.
Την ίδια ώρα, η αθλιότητα περισσεύει στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σε βάρος επιβατών και ναυτεργατών, με νόμους όλων των κυβερνήσεων, αφαιρώντας και το τελευταίο φύλλο συκής από την πολιτική που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες, για να φυσάει «ούριος άνεμος» στα κέρδη των εφοπλιστικών ομίλων.