Η «Southern», η οποία είναι υπεύθυνη για τις αμαξοστοιχίες που έχουν αφετηρία περιοχές, όπως το Μπράιτον και το αεροδρόμιο του Γκάτγουικ, ανακοίνωσε ήδη από χτες την ακύρωση αρκετών δρομολογίων και ότι κατά τη διάρκεια της πενθήμερης κινητοποίησης θα παρέχεται το 60% των υπηρεσιών της.
Το Συνδικάτο RMT, ένα από τα πιο μαχητικά της Βρετανίας, καταγγέλλει τη «Southern» ότι θέλει να διευρύνει τη χρήση τρένων, τα οποία λειτουργούν μόνον με τον οδηγό, υπογραμμίζοντας ότι έτσι θα αποδυναμωθεί η ασφάλεια, την οποία παρέχουν οι ελεγκτές. O γενικός γραμματέας του Συνδικάτου RMT, Μικ Κας, σημείωσε ότι η κινητοποίηση δεν γίνεται μόνον για να σωθούν θέσεις εργασίας, αλλά και για να μην εξασθενίσει περαιτέρω η ασφάλεια των «επικίνδυνα συνωστισμένων τρένων».
Η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης τρένων της Βρετανίας «Govia Thameslink Railway» (GTR), στην οποία ανήκει η «Southern», ισχυρίζεται ότι οι αλλαγές αυτές θα οδηγήσουν σε λιγότερες ακυρώσεις δρομολογίων, καθώς δεν θα χρειάζεται πλέον να υπάρχουν και οδηγοί και ελεγκτές στα τρένα.
Επιπλέον, η «Southern», τον περασμένο Ιούλη, κατάργησε και 341 τρένα, που αποτελούσαν περίπου το 15% του στόλου.
Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, που έγιναν την περασμένη βδομάδα, το Συνδικάτο ανακοίνωσε ότι πρότεινε τη ματαίωση της απεργιακής του κινητοποίησης, αν η GTR δεσμευόταν στη συνέχεια των διαπραγματεύσεων ότι θα υπάρχει και ένα δεύτερο μέλος προσωπικού στα τρένα. Ωστόσο, οι συνομιλίες κατέρρευσαν καθώς η GTR επιφυλάχθηκε ότι σε περιόδους που θα αντιμετωπίζονται προβλήματα μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα επιτρέπει τη λειτουργία τρένων με μόνο προσωπικό τον οδηγό!
ριζοσπάστης