«Πανηγυρικά»
υποδέχτηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τη - μοναδική -
κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς για το εμπορευματικό κέντρο Θριασίου από
το κοινοπρακτικό σχήμα της ΕΤΒΑ (μέλος του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς)
και της «GOLDAIRCARGO» (διεθνούς εταιρείας συνδυασμένων μεταφορών),
κάνοντας λόγο σε χτεσινή της ανακοίνωση για έργο το οποίο «αλλάζει το
επενδυτικό κλίμα της χώρας και αναβαθμίζει τη γεωστρατηγική θέση της
Ελλάδας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς μεταφορές».
Ο
διαγωνισμός για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο
προβλέπει την παραχώρηση έκτασης, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, συνολικού
εμβαδού 588 στρεμμάτων για διάστημα 60 ετών, που θα συνδεθεί
σιδηροδρομικά με το λιμάνι του Πειραιά με σκοπό την αύξηση της
διακίνησης των εμπορευματικών φορτίων από τη χώρα μας μέσω των
διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών. Το προηγούμενο διάστημα είχε αναπτυχθεί
έντονη φημολογία για σχεδόν βέβαιη συμμετοχή της κινεζικής «Cosco» στο
διαγωνισμό, κάτι το οποίο δεν επιβεβαιώθηκε αφού, σύμφωνα με
πληροφορίες, η κινεζική επιχείρηση επιθυμούσε να αποκτήσει και άλλες
παραπλήσιες εκτάσεις που σήμερα βρίσκονται υπό την κυριότητα του ΟΣΕ, οι
οποίες ωστόσο δεν περιελήφθησαν στο διαγωνισμό.Στην ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών επισημαίνεται ότι παρά την «αδράνεια» των προηγούμενων κυβερνήσεων και τις «εμπλοκές και καθυστερήσεις», που οδήγησαν σε δύο αποτυχημένους διαγωνισμούς, το 2006 και το 2009, «η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο είναι γεγονός. Η νέα αυτή επένδυση, ύψους άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ, εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ, για την προώθηση νέων έργων υποδομών, στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και των κοινωνικών υποδομών, οι οποίες θα αλλάξουν το επενδυτικό περιβάλλον της χώρας».
Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι η ανάδειξη της Ελλάδας σε «διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου» αποτελεί στρατηγική επιλογή ντόπιων και ξένων μονοπωλιακών ομίλων και υλοποιείται μεθοδικά τα τελευταία χρόνια απ' όλες τις μέχρι σήμερα αστικές κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως πολιτικής «απόχρωσης». Τα «πανηγύρια» του ΣΥΡΙΖΑ για την ολοκλήρωση του παραπάνω διαγωνισμού, όπως ανάλογα πανηγυρίζει για τις «επιτυχίες» του στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ή για έργα διεθνούς βαρύτητας στο χώρο της μεταφοράς Ενέργειας, στην ουσία αποτελούν «κατάθεση διαπιστευτηρίων» στα μονοπώλια. Με απλά λόγια λέει πως η δική του κυβέρνηση μπορεί να κάνει τη «δουλειά» καλύτερα από τους προκατόχους της...