Στο απαραίτητο «μασάζ» προχωρά η Κυβέρνηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας
του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει της ψηφοφορίας της Κυριακής στη Βουλή, ειδικά για το
μείζον θέμα των ιδιωτικοποιήσεων που στο παρελθόν ήταν «κόκκινο» πανί
για την Αριστερά.
Ωστόσο, το κλείσιμο, πλην συγκλονιστικού απροόπτου, της αξιολόγησης στο
Eurogroup της ερχόμενης Τρίτης, φέρνει την κυβέρνηση πρόσωπο με πρόσωπο
με τις αποφάσεις που η ίδια υπέγραψε με τους πιστωτές τον περασμένο
Ιούλιο.
Τα χρονοδιαγράμματα είναι πλέον ασφυκτικά ενώ πολλά από τα μεγάλα
έργα-ιδιωτικοποιήσεις έχουν «πολεμηθεί» στο παρελθόν από όλα τα ηγετικά
στελέχη του ΣΥΡΖΑ, όταν το σημερινό κυβερνών κόμμα ήταν στην
αντιπολίτευση.
Όλες οι ιδιωτικοποιήσεις στο τραπέζι
Το δεύτερο πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται πιθανότατα σήμερα το βράδυ στη
Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί το απόγευμα της ερχόμενης Κυριακής
εμπεριέχει, μεταξύ άλλων, τις διατάξεις για την ίδρυση του υπερταμείου
που θα διαδεχθεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Με αυτόν τον τρόπο «ανοίγει» για τα καλά τη συζήτηση για τις 9 μεγάλες
ιδιωτικοποιήσεις (Περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας
Βουλιαγμένης, Αφάντου, Ρόδος, Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού
Αερίου (ΔΕΣΦΑ), ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ & ΕΕΣΣΤΥ, Διεθνής Αερολιμένας
Αθηνών) και τις υπόλοιπες 10 που προστέθηκαν εσχάτως, μεταξύ αυτών τα
ΕΛΠΕ, η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ, τα ΕΛΤΑ, ο ΟΤΕ, η Εγνατία Οδός και η
παραχώρηση ορισμένων μαρίνων ανά την επικράτεια.
Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο κι ενώ είχε προηγηθεί η συμφωνία της 13ης
Ιουλίου, πηγές της Κουμουνδούρου σημείωναν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «αντιστάθηκε
στην ταχύτατη εκποίηση της περιουσίας του ελληνικού λαού μέσω
σκανδαλωδών διαδικασιών καθώς επί της ουσίας ήταν αναγκαστικές
πωλήσεις».
Αύριο το πρωί το «μασάζ» στους βουλευτές
Ο λόγος είναι απλός: το προσχέδιο συμφωνίας (Supplemental Memorandum of Understanding) μεταξύ Αθήνας και θεσμών, προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), άμεση έγκρισή του από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής και δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο στόχος για τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις στο προσχέδιο της συμφωνίας τοποθετείται στα 5,8 δισ. ευρώ έως το 2018.
Όσο για τα χρονοδιαγράμματα είναι κάτι παραπάνω από ασφυκτικά. Για παράδειγμα η Βουλή θα πρέπει να ψηφίσει τη συμφωνία πώλησης των μετοχών της Ελληνικό Α.Ε. το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου, να επικυρώσει τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το ελληνικό Κοινοβούλιο και να «τρέξει» και το θέμα του ΟΛΠ. ΚΙ αυτά είναι μόνο η αρχή.
thetoc.gr