Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

Η εφημερίδα των συντακτών ανησυχεί μήπως δεν πουληθει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Ερωτήματα για τους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ
Aνοιχτός είναι ο κατάλογος των 19 προγραμμάτων που αναλαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ, ο οποίος θα υπόκειται σε επανεξέταση ανά εξάμηνο και θα υπάρχει δυνατότητα αναθεώρησης με βάση τα αποτελέσματα.
Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές, στις οποίες απευθύνθηκε η «Εφ.Συν.», διαβεβαιώνουν ότι η φόρμουλα αυτή έχει συμφωνηθεί κατά τις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στον Ευκλείδη Τσακαλώτο και τους θεσμούς και διευκρινίζουν ότι το χαρτοφυλάκιο που διαχειρίζεται το Ταμείο θα έχει δύο «ταχύτητες», αφού ανάλογα με τα έσοδα θα μπορεί να παγώσουν ή και να αφαιρεθούν κάποια προγράμματα, ενώ οι αποκρατικοποιήσεις δεν αφορούν όλες τις περιπτώσεις.
Στη δεύτερη «ταχύτητα» η κυβέρνηση έχει εντάξει τις μετοχές ΔΕΚΟ, με μειοψηφικά πακέτα σε ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ., που έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ αλλά θα επιχειρηθεί να αξιοποιηθούν με άλλους τρόπους.
Παραμένει πάντως η δέσμευση έναντι των δανειστών για έσοδα 6,2 δισ. ευρώ ώς το τέλος του 2018, ποσό που μεγάλο μέρος του θα καλυφθεί από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Στην πρώτη «ταχύτητα» εντάσσονται τα 91 ακίνητα που παραμένουν στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ, με άμεσο και ρεαλιστικό στόχο να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του χρόνου η πώληση του «Αστέρα» Βουλιαγμένης και των παραθαλάσσιων οικοπέδων στο Αφάντου Ρόδου.
Στις 29 Ιουλίου θα κατατεθούν οι προσφορές για τα 205 στρέμματα του παραθαλάσσιου οικοπέδου στο Ποσείδι Χαλκιδικής.
Το Ταμείο προετοιμάζεται με πολύ προσεκτικά βήματα για τα επόμενα προγράμματα, ώστε να μη «σκοντάψουν» σε αρχαιολογικά ή περιβαλλοντικά θέματα.
Εχει ήδη ταλαιπωρηθεί με τον «Αστέρα» που προώθησε η προηγούμενη διοίκηση, χωρίς να πάρει υπόψη τους όρους δόμησης και τον αρχαιολογικό χώρο του Απόλλωνα Ζωστήρα, ενώ ακόμα τρέχουν να ξεμπλέξουν με τις εκκρεμότητες της πρώτης ιδιωτικοποίησης στον Ερημίτη της Κέρκυρας!

Το μεγάλο ζητούμενο παραμένει το Ελληνικό.
Παρά τις διαρροές, ότι η συμφωνία θα πάει στη Βουλή τον επόμενο μήνα, έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει, αφού δεν υπάρχει συμφωνία για τις χρήσεις που θα διατηρηθούν (FIR Αθηνών, τραμ, κ.λπ.), ενώ δεν έχει εκπονηθεί το master plan με βάση το οποίο θα εκδοθεί το προεδρικό διάταγμα.
Φαίνεται πως οι αθλητές θα παραμείνουν στον Αγιο Κοσμά ώς την κατασκευή νέων υποδομών που θα καλύψουν τις ανάγκες τους.
Ερωτήματα υπάρχουν για τους διαγωνισμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, για τους οποίους αναμένονται δεσμευτικές προσφορές στις 22 Ιουνίου.
Χθες, οι Παναγιώτης Θεοχάρης και Φίλιππος Τσαλίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αμφισβήτησαν τον ισχυρισμό ότι αν δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση θα τεθεί η εταιρεία υπό εκκαθάριση, αφού θα φορτωθεί έμμεσες κρατικές ενισχύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ.
Διαβεβαίωσαν ότι η εταιρεία δεν έχει πάρει δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και ότι την περασμένη χρονιά, παρά τα χρόνια προβλήματα, έκλεισε με κέρδη 2,7 εκατ. ευρώ.
Από 2013 η εταιρεία εισπράττει 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τις άγονες γραμμές, ενώ σε ετήσια βάση καταβάλλει στον ΟΣΕ 16,5 εκατ. ευρώ για τη χρήση του δικτύου και 7,5 εκατ. ευρώ στην ΕΣΣΤΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκάλυψαν ότι με την απελευθέρωση των εμπορευματικών δρομολογίων έχει ήδη χορηγηθεί άδεια σε αυστριακή εταιρεία και είναι θέμα χρόνου να ακολουθήσει άλλη μία κινεζικών συμφερόντων.
Τόνισαν επίσης ότι το πακέτο της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας περιλαμβάνει και το δίκτυο του κερδοφόρου προαστιακού, παρ’ όλο που δεν έχουν απελευθερωθεί τα επιβατικά δρομολόγια.
ΕΦτΣΥΝ