Διαγωνισμό,
ύψους 1,88 εκατ., για την ενίσχυση της θεμελίωσης των βάθρων της
σιδηροδρομικής γέφυρας του Γαλλικού ποταμού, στη γραμμή Θεσσαλονίκη –
Ειδομένη, προκήρυξε ο ΟΣΕ.
Το
έργο αφορά έργα, κυρίως οδοποιίας, και ειδικότερα εργασίες ενίσχυσης
των μεσόβαθρων της σιδηροδρομικής γέφυρας που παρουσιάζουν καθίζηση, με προθεσμία εκτέλεσης 6 μήνες.
Η
εν λόγω εργολαβία αποτελεί «ανάσα» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που – έστω και σε 6
μήνες – θα έχει λύσει ένα από τα πιο μεγάλα κυκλοφοριακά της
προβλήματα. Το
πρόβλημα έγκειται στο ότι, η σιδηροδρομική γέφυρα στον Γαλλικό ποταμό,
έχει υποστεί καθίζηση, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη γραμμή να μη
χρησιμοποιείται.
Ο
ΟΣΕ έχει διαθέσει μια εναλλακτική διαδρομή στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την
αποκαλούμενη «Ενωτική Γραμμή», προκειμένου να παρακαμφθεί η γέφυρα του
Γαλλικού ποταμού. Ωστόσο,
και η εναλλακτική διαδρομή παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, αφού άγνωστοι
έχουν αποσπάσει από αυτήν καλώδιο ηλεκτροδότησης, μήκους περίπου 3 χλμ.
Εξαιτίας της συγκεκριμένης φθοράς διακόπτεται η ηλεκτροκίνηση
και οι συρμοί που φτάνουν στο σημείο, με τη χρήση ελκτικών
ηλεκτραμαξών, πρέπει να χρησιμοποιήσουν ντιζελομηχανές για περίπου 3
χλμ. και στη συνέχεια να επανατοποθετηθεί μια άλλη ελκτική ηλεκτράμαξα.
Η διαδικασία αυτή κοστίζει σε πόρους (μηχανές και προσωπικό) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και φυσικά, σε χρόνο.
Φ. Φωτ.