Στο ενδιαφέρον της COSCO να
αποκτήσει, μετά τον ΟΛΠ, και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται δημοσίευμα του
πρακτορείου Reuters, το οποίο επικαλείται δύο πηγές με γνώση του
θέματος. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο κινεζικός κολοσσός επιχειρεί να
δημιουργήσει μια ζώνη από τη διώρυγα του Σουέζ μέχρι τα Βαλκάνια και την
Ευρώπη.
Η κινεζική COSCO, αφού κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για το
μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, αναμένεται να υποβάλει προσφορά για την
ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δήλωσαν στο πρακτορείο Reuters δύο άτομα με γνώση του θέματος.
Εάν η εταιρεία αποκτήσει πρόσβαση και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διασφαλίσει μια θαλάσσια διασύνδεση με τη διώρυγα του Σουέζ και σιδηροδρομική πρόσβαση στα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη.
Μετά τη συγχώνευσή της τον Δεκέμβριο με την China Shipping Group, το
ενδιαφέρον της COSCO σε ό,τι αφορά την Ελλάδα εστιάζεται στο να αυξήσει
το μερίδιό της στην αγορά σε μια δύσκολη περίοδο για τη ναυτιλία λόγω
της υπερπροσφοράς, ανέφεραν στο πρακτορείο πηγές του κλάδου. Συμβαδίζει
επίσης με την πολιτική της Κίνας «Μια ζώνη, ένας δρόμος» για τη
δημιουργία ενός σύγχρονου «Δρόμου του Μεταξιού» με στόχο να ενισχυθεί το
εμπόριο και να δημιουργηθεί μια διέξοδος για τις κινεζικές βιομηχανικές
υπερδυνάμεις που έχουν εγκλωβιστεί στην παγκόσμια ύφεση και την
επιβράδυνση της εγχώριας ανάπτυξης.
Η άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Η COSCO, πάντως, όπως αναφέρει το Reuters θα μπορούσε να
αντιμετωπίσει ανταγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεταξύ άλλων από την
αμερικανική εταιρεία Watco, δήλωσε μια από τις πηγές τις οποίες
επικαλείται το Ρόιτερς.
«Η COSCO και η Watco ενδιαφέρονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ», δήλωσε η πηγή
που θέλησε να μην κατονομαστεί. «Υπάρχει επίσης ένας ελληνικός όμιλος
που ενδιαφέρεται και αναζητεί εταίρο», σύμφωνα με την πηγή του Ρόιτερς.
Εκπρόσωπος της COSCO αρνήθηκε να σχολιάσει ενδεχόμενες προσφορές για
άλλα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού Δημοσίου. Δήλωσε πως η εταιρία
πιστεύει ότι η επέκταση δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά θα
βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και την αποτελεσματικότητα του λιμανιού,
αλλά αρνήθηκε να αναφερθεί περαιτέρω σε πιο λεπτομερή σχέδια. Η
επικοινωνία με την Watco για σχολιασμό δεν κατέστη δυνατή, ενώ η πηγή
δεν κατονόμασε τον ελληνικό όμιλο.
«Ο Πειραιάς είναι ήδη επιτυχία. Για να αναπτυχθεί περαιτέρω, μια
προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να αναπτυχθούν οι συνδέσεις υποδομών με άλλα
τμήματα της Ευρώπης», σχολίασε ο Φρανς-Πολ βαν ντερ Πούτερ, αναλυτής
στο ολλανδικό think-tank Clingendael.
Ο Πειραιάς, πύλη εισόδου για την COSCO και άλλους ασιατικούς ομίλους,
εξασφαλίζει, σε σχέση με τις εναλλακτικές βορειοευρωπαϊκές διαδρομές,
την ταχύτερη πρόσβαση των ασιατικών προϊόντων στην Ευρώπη , με την COSCO
ήδη να προσελκύει πολυεθνικές όπως η Huawei και η Samsung Electronics
για διανομή των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή, και όχι μόνο, αγορά.
«Πιστεύω ότι όποιο λιμάνι ή σχετική επένδυση στη Μεσόγειο – όχι μόνο
στην Ελλάδα, αλλά επίσης στην Τουρκία, τη Βόρεια Αφρική και τη Μαύρη
Θάλασσα – θα είναι ενδιαφέρουσα», δήλωσε ο Τζόναθαν Μπίαρντ,
αντιπρόεδρος στη συμβουλευτική εταιρία σε θέματα μεταφορών ICF
International στο Χονγκ Κονγκ.
efsyn.gr