ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
(σχόλιο ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ..άρχισαν τα δημιοσιεύματα της κινδυνολογίας και της καταστροφολογίας για την Δευτέρα Παρουσία και τον Αρμαγεδώνα που θα έλθει αν δεν ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία στους ιδιώτες..ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ)
«Από το δόξα τω Θεώ... στο βοήθεια Παναγιά» πηγαίνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, δημιουργώντας ερωτήματα για τη βούληση της χώρας να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η αγορά και το κράτος. Παρότι αποτελεί κομβικό σημείο της συμφωνίας που υπέγραψε η κυβέρνηση το περασμένο καλοκαίρι με τους Θεσμούς, εντούτοις προκύπτουν διαρκώς νέα εμπόδια που καθυστερούν την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, τις περισσότερες φορές με ευθύνη των αρμόδιων υπουργών. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι η πώληση του ΟΛΠ, η οποία για ακόμη μια φορά συναντά νέα εμπόδια με πρόσκομμα την επανεξέταση της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΠ, η ολοκλήρωση της οποίας είναι βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ μετά από πρόταση των συνδικαλιστών αποφάσισε να συστήσει ειδική επιτροπή για την αναθεώρηση της σύμβασης, με τη δικαιολογία ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε μέχρι τότε ήταν παράτυπη. Και ενώ η σύμβαση είχε λάβει ήδη το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία (!) και ετοιμάζονταν να πάει στη Βουλή για την τελική έγκριση.
Όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, η κίνηση αυτή έχει σκοπό να καθυστερήσει και άλλο την πώληση του Οργανισμού και αφήνουν να εννοηθεί ότι πίσω της κρύβεται ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος, όπως λένε, δεν είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί με τρόπο υπονομευτικό. Η τελευταία ήταν την περασμένη εβδομάδα, όταν μόλις μια ημέρα μετά την αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών, με συνέντευξή του στην ΕΡΤ δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την κατάληξη του διαγωνισμού και έσπευσε να πάρει αποστάσεις από την τακτική του ΤΑΙΠΕΔ. Πηγές του Ταμείου δεν κρύβουν την ενόχλησή τους για την τροπή που παίρνουν τα πράγματα και τονίζουν πως το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από την πώληση του ΟΛΠ, με ευθύνη και του υπουργού Ναυτιλίας «τορπιλίζει» την προσπάθεια που καταβάλλει το Ταμείο και προσωπικά ο πρόεδρός του, Σ. Πιτσιόρλας, να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή προσφορά από τους Κινέζους έως την ερχόμενη εβδομάδα.
«Όλο αυτό το κλίμα δίνει επιχειρήματα στην Cosco να μην ανεβάσει στα επιθυμητά για την ελληνική πλευρά επίπεδα την προσφορά της», υπογραμμίζουν, και τονίζουν πως προτεραιότητα του Ταμείου παραμένει η επίτευξη τιμήματος που να αντιστοιχεί με τις προοπτικές και τις δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Αυτή τη φορά πάντως τα πράγματα φαίνεται να είναι πολύ σοβαρά, ενώ κάποιοι δεν αποκλείουν και την περίπτωση αποχώρησης των Κινέζων και ακύρωσης του διαγωνισμού, εάν η σύμβαση παραχώρησης αλλάξει προς το χειρότερο για τα συμφέροντά τους. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της κινέζικης εταιρείας εμφανίζονται προβληματισμένα με αφορμή τη χθεσινή κίνηση της πλειοψηφίας των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, που ζητούν αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ φέρονται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να ζητήσουν παράταση δύο τριών ημερών για να καταθέσουν τη νέα προσφορά τους. Να σημειωθεί ότι η βελτιωμένη προσφορά της Cosco θα πρέπει να υποβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου.
Στον «αέρα» και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ίδια στιγμή, νέα παράταση παίρνει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), οι οποίες ήταν προγραμματισμένες να ολοκληρωθούν χθες Παρασκευή 15 Ιανουαρίου.
Η νέα ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να είναι στα μέσα Φεβρουαρίου, ενώ ως αιτία της νέας καθυστέρησης εμφανίζεται ο προσυμβατικός έλεγχος που θα διενεργήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο στις πέντε διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Ανάμεσα σε αυτές είναι η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Δημόσιο για την κάλυψη των άγονων γραμμών, η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό για τη μίσθωση 1.160 σιδηροδρομικών οχημάτων, η σύμβαση συντήρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ κ.ά.
Ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μην περπατήσει ελλείψει ενδιαφέροντος και να κηρυχθεί άγονη η διαδικασία, όπως έχει δηλώσει και ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης. Μη δεσμευτικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι που κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο εάν θα προσέλθουν στο διαγωνισμό, οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι και η ρουμανική Grup Feroviar Roma, η οποία θα «κατέβει» στον διαγωνισμό μαζί με την αμερικανική Watco Companies.
Θριάσιο Πεδίο
Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δύο μήνες παράταση δόθηκε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο που από τις 31 Μαρτίου μεταφέρθηκε για τις 31 Μαΐου 2016. Πρόκειται για ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα της χώρας μας που ευελπιστεί να την μετατρέψει σε διεθνή κέντρο logistics καθώς το έργο θα έχει οδική και σιδηροδρομική πρόσβαση στον Πειραιά, στο αεροδρόμιο της Αθήνας αλλά και σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας. Οι διαδικασίες για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου ξεκίνησαν το 2003. Επί 12 χρόνια όμως ταλανίζεται από αδράνειες, εμπλοκές και καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, έχουν προηγηθεί δύο αποτυχημένοι διαγωνισμοί το 2006 και το 2009. Το έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης για διάστημα 50 ετών και αναμένεται να δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
imerisia.gr
(σχόλιο ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ..άρχισαν τα δημιοσιεύματα της κινδυνολογίας και της καταστροφολογίας για την Δευτέρα Παρουσία και τον Αρμαγεδώνα που θα έλθει αν δεν ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία στους ιδιώτες..ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ)
«Από το δόξα τω Θεώ... στο βοήθεια Παναγιά» πηγαίνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, δημιουργώντας ερωτήματα για τη βούληση της χώρας να προχωρήσει στις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η αγορά και το κράτος. Παρότι αποτελεί κομβικό σημείο της συμφωνίας που υπέγραψε η κυβέρνηση το περασμένο καλοκαίρι με τους Θεσμούς, εντούτοις προκύπτουν διαρκώς νέα εμπόδια που καθυστερούν την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, τις περισσότερες φορές με ευθύνη των αρμόδιων υπουργών. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι η πώληση του ΟΛΠ, η οποία για ακόμη μια φορά συναντά νέα εμπόδια με πρόσκομμα την επανεξέταση της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΠ, η ολοκλήρωση της οποίας είναι βασική προϋπόθεση για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ μετά από πρόταση των συνδικαλιστών αποφάσισε να συστήσει ειδική επιτροπή για την αναθεώρηση της σύμβασης, με τη δικαιολογία ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε μέχρι τότε ήταν παράτυπη. Και ενώ η σύμβαση είχε λάβει ήδη το «πράσινο φως» από τα συναρμόδια υπουργεία (!) και ετοιμάζονταν να πάει στη Βουλή για την τελική έγκριση.
Όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, η κίνηση αυτή έχει σκοπό να καθυστερήσει και άλλο την πώληση του Οργανισμού και αφήνουν να εννοηθεί ότι πίσω της κρύβεται ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος, όπως λένε, δεν είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί με τρόπο υπονομευτικό. Η τελευταία ήταν την περασμένη εβδομάδα, όταν μόλις μια ημέρα μετά την αποσφράγιση των δεσμευτικών προσφορών, με συνέντευξή του στην ΕΡΤ δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την κατάληξη του διαγωνισμού και έσπευσε να πάρει αποστάσεις από την τακτική του ΤΑΙΠΕΔ. Πηγές του Ταμείου δεν κρύβουν την ενόχλησή τους για την τροπή που παίρνουν τα πράγματα και τονίζουν πως το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί γύρω από την πώληση του ΟΛΠ, με ευθύνη και του υπουργού Ναυτιλίας «τορπιλίζει» την προσπάθεια που καταβάλλει το Ταμείο και προσωπικά ο πρόεδρός του, Σ. Πιτσιόρλας, να εξασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή προσφορά από τους Κινέζους έως την ερχόμενη εβδομάδα.
«Όλο αυτό το κλίμα δίνει επιχειρήματα στην Cosco να μην ανεβάσει στα επιθυμητά για την ελληνική πλευρά επίπεδα την προσφορά της», υπογραμμίζουν, και τονίζουν πως προτεραιότητα του Ταμείου παραμένει η επίτευξη τιμήματος που να αντιστοιχεί με τις προοπτικές και τις δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Αυτή τη φορά πάντως τα πράγματα φαίνεται να είναι πολύ σοβαρά, ενώ κάποιοι δεν αποκλείουν και την περίπτωση αποχώρησης των Κινέζων και ακύρωσης του διαγωνισμού, εάν η σύμβαση παραχώρησης αλλάξει προς το χειρότερο για τα συμφέροντά τους. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη της κινέζικης εταιρείας εμφανίζονται προβληματισμένα με αφορμή τη χθεσινή κίνηση της πλειοψηφίας των μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ, που ζητούν αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ φέρονται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να ζητήσουν παράταση δύο τριών ημερών για να καταθέσουν τη νέα προσφορά τους. Να σημειωθεί ότι η βελτιωμένη προσφορά της Cosco θα πρέπει να υποβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι την Τετάρτη 20 Ιανουαρίου.
Στον «αέρα» και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Την ίδια στιγμή, νέα παράταση παίρνει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), οι οποίες ήταν προγραμματισμένες να ολοκληρωθούν χθες Παρασκευή 15 Ιανουαρίου.
Η νέα ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να είναι στα μέσα Φεβρουαρίου, ενώ ως αιτία της νέας καθυστέρησης εμφανίζεται ο προσυμβατικός έλεγχος που θα διενεργήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο στις πέντε διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Ανάμεσα σε αυτές είναι η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Δημόσιο για την κάλυψη των άγονων γραμμών, η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό για τη μίσθωση 1.160 σιδηροδρομικών οχημάτων, η σύμβαση συντήρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ κ.ά.
Ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μην περπατήσει ελλείψει ενδιαφέροντος και να κηρυχθεί άγονη η διαδικασία, όπως έχει δηλώσει και ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης. Μη δεσμευτικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι που κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο εάν θα προσέλθουν στο διαγωνισμό, οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι και η ρουμανική Grup Feroviar Roma, η οποία θα «κατέβει» στον διαγωνισμό μαζί με την αμερικανική Watco Companies.
Θριάσιο Πεδίο
Εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δύο μήνες παράταση δόθηκε στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο που από τις 31 Μαρτίου μεταφέρθηκε για τις 31 Μαΐου 2016. Πρόκειται για ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα της χώρας μας που ευελπιστεί να την μετατρέψει σε διεθνή κέντρο logistics καθώς το έργο θα έχει οδική και σιδηροδρομική πρόσβαση στον Πειραιά, στο αεροδρόμιο της Αθήνας αλλά και σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας. Οι διαδικασίες για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου ξεκίνησαν το 2003. Επί 12 χρόνια όμως ταλανίζεται από αδράνειες, εμπλοκές και καθυστερήσεις. Ταυτόχρονα, έχουν προηγηθεί δύο αποτυχημένοι διαγωνισμοί το 2006 και το 2009. Το έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης για διάστημα 50 ετών και αναμένεται να δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
imerisia.gr