Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής οι διορισμοί των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ ΑΕ και ΣΤΑΣΥ ΑΕ. Όλοι οι προτεινόμενοι από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη
εγκρίθηκαν με 11 ψήφους υπέρ, 4 κατά και 5 "παρών", πλην του
διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας ΟΣΥ ΑΕ Γιώργου Αναγνωστόπουλου ο
οποίος έλαβε, 12 θετικές ψήφους, 3 αρνητικές και 5 «παρών».
Τους υποψηφίους που θα αναλάβουν τα ηνία στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, στήριξαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ η ΝΔ καταψήφισε και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν "παρών".
Τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του «Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών» (ΟΑΣΑ) αναλαμβάνουν οι Αναστάσιος Ταστάνης και Ιωάννης Σκουμπούρης, αντίστοιχα, πρόεδρος της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ ΑΕ) ορίζεται η Ζωή Γεωργίου με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γεώργιο Αναγνωστόπουλο, και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), διορίζονται ο Σταύρος Στεφόπουλος και Παναγιώτης Βόγκας, αντίστοιχα.
Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε από τη ΝΔ για την αντικατάσταση του προηγούμενου προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για «πολιτικό θέμα» που υπήρχε μαζί του, καθώς -όπως είπε- το υπουργείο διαφωνούσε σε όλα τα σημεία και με όλες τις προτάσεις του.
Παράλληλα καταλόγισε «γκρίζες ζώνες» στην οικονομική διαχείριση της προηγούμενης ηγεσίας του ΟΑΣΑ, «με απευθείας αναθέσεις και πρόχειρους διαγωνισμούς», και υπεραμύνθηκε των αλλαγών με νέα πρόσωπα, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «το κόστος των οργανισμών σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσει όσο με τους προηγούμενους».
Ο υπουργός Μεταφορών απέρριψε τις αιτιάσεις της ΝΔ περί «κομματικού κράτους που στήνει η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», ενώ κατέθεσε στην Επιτροπή πίνακες με στοιχεία που όπως είπε, αποδεικνύουν μεταξύ άλλων ότι:
«Στην ΟΣΥ ΑΕ, ένας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μαζί με το διοικητικό συμβούλιο και τους ειδικούς συμβούλους κόστισε, χωρίς τις δικές τους αμοιβές, το 2013 187.000 ευρώ, το 2014 217.000 ευρώ και το 2015 150.000 ευρώ». «Αποκλείεται να κοστίζει τόσο ο νέος πρόεδρος. Στην ΣΤΑΣΥ, είχαμε και τη διεθνή πρωτοτυπία να μην είναι υπηρεσιακός ο γενικός διευθυντής αλλά εξωτερικός, που κόστιζε 3.070 ευρώ το μήνα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης.
Ταυτόχρονα, άφησε αιχμές κατά του απερχόμενου προέδρου του ΟΣΥ Γιάννη Οικονόμου, γιατί -όπως είπε- είχε συνάψει ιδιωτικό συμφωνητικό με το Σωματείο Εργαζομένων για την παραχώρηση ενός ακινήτου της εταιρείας στον σταθμό Αττικής χωρίς αντίτιμο. «Το σωματείο ωστόσο, μισθώνει το ακίνητο σε τρίτο, ο οποίος τυγχάνει να είναι συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, την ώρα που ο ΟΣΥ πληρώνει όλα τα λειτουργικά έξοδα του ακινήτου», σημείωσε.
«Η χρηστή διοίκηση δεν θα είχε 10.000 μεταφερόμενα ρεπό που κόστιζαν στον προϋπολογισμό των Οργανισμών ένα εκατομμύριο ευρώ. Ή κάποιοι βάζανε μαϊμού ρεπό ή κάνανε και άλλη δουλειά», προσέθεσε ο υπουργός Μεταφορών.
Ακόμα, ο κ. Σπίρτζης έδωσε έμφαση στο πρόβλημα της "εισιτηριοδιαφυγής", λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «προφανώς και δεν θα γίνουμε κυνηγοί κεφαλών», και τόνισε ότι θα αντιμετωπιστεί με την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, και ήδη έχει συμφωνηθεί με την εταιρεία που έχει αναλάβει να επισπεύσει τις εργασίες ώστε να εκδοθεί μέσα σε επτά μήνες αντί σε ένα χρόνο.
«Εδώ και πέντε χρόνια έχουμε κλοπή 130.000 εισιτηρίων και τίποτα δεν έγινε, και 5.000 εισιτήρια αεροδρομίου, για τα οποία έχει διαταχθεί ΕΔΕ», συμπλήρωσε.
Από την πλευρά τους, οι νέοι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι που αναλαμβάνουν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, έδωσαν έμφαση «στο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί», που «είναι η δυνατότητα πρόσβασης και διευκόλυνσης του πολίτη σε ένα δημόσιο αγαθό, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η κοινωνία καταρρέει», όπως είπε χαρακτηριστικά ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, διαβεβαίωσαν ότι για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα επιδιωχθεί να υπάρξει στενή συνεργασία με δήμους και περιφέρειες.
Τους υποψηφίους που θα αναλάβουν τα ηνία στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, στήριξαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ενώ η ΝΔ καταψήφισε και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν "παρών".
Τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του «Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών» (ΟΑΣΑ) αναλαμβάνουν οι Αναστάσιος Ταστάνης και Ιωάννης Σκουμπούρης, αντίστοιχα, πρόεδρος της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ ΑΕ) ορίζεται η Ζωή Γεωργίου με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γεώργιο Αναγνωστόπουλο, και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ), διορίζονται ο Σταύρος Στεφόπουλος και Παναγιώτης Βόγκας, αντίστοιχα.
Απαντώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε από τη ΝΔ για την αντικατάσταση του προηγούμενου προέδρου του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για «πολιτικό θέμα» που υπήρχε μαζί του, καθώς -όπως είπε- το υπουργείο διαφωνούσε σε όλα τα σημεία και με όλες τις προτάσεις του.
Παράλληλα καταλόγισε «γκρίζες ζώνες» στην οικονομική διαχείριση της προηγούμενης ηγεσίας του ΟΑΣΑ, «με απευθείας αναθέσεις και πρόχειρους διαγωνισμούς», και υπεραμύνθηκε των αλλαγών με νέα πρόσωπα, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «το κόστος των οργανισμών σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσει όσο με τους προηγούμενους».
Ο υπουργός Μεταφορών απέρριψε τις αιτιάσεις της ΝΔ περί «κομματικού κράτους που στήνει η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», ενώ κατέθεσε στην Επιτροπή πίνακες με στοιχεία που όπως είπε, αποδεικνύουν μεταξύ άλλων ότι:
«Στην ΟΣΥ ΑΕ, ένας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μαζί με το διοικητικό συμβούλιο και τους ειδικούς συμβούλους κόστισε, χωρίς τις δικές τους αμοιβές, το 2013 187.000 ευρώ, το 2014 217.000 ευρώ και το 2015 150.000 ευρώ». «Αποκλείεται να κοστίζει τόσο ο νέος πρόεδρος. Στην ΣΤΑΣΥ, είχαμε και τη διεθνή πρωτοτυπία να μην είναι υπηρεσιακός ο γενικός διευθυντής αλλά εξωτερικός, που κόστιζε 3.070 ευρώ το μήνα», συμπλήρωσε ο κ. Σπίρτζης.
Ταυτόχρονα, άφησε αιχμές κατά του απερχόμενου προέδρου του ΟΣΥ Γιάννη Οικονόμου, γιατί -όπως είπε- είχε συνάψει ιδιωτικό συμφωνητικό με το Σωματείο Εργαζομένων για την παραχώρηση ενός ακινήτου της εταιρείας στον σταθμό Αττικής χωρίς αντίτιμο. «Το σωματείο ωστόσο, μισθώνει το ακίνητο σε τρίτο, ο οποίος τυγχάνει να είναι συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ, την ώρα που ο ΟΣΥ πληρώνει όλα τα λειτουργικά έξοδα του ακινήτου», σημείωσε.
«Η χρηστή διοίκηση δεν θα είχε 10.000 μεταφερόμενα ρεπό που κόστιζαν στον προϋπολογισμό των Οργανισμών ένα εκατομμύριο ευρώ. Ή κάποιοι βάζανε μαϊμού ρεπό ή κάνανε και άλλη δουλειά», προσέθεσε ο υπουργός Μεταφορών.
Ακόμα, ο κ. Σπίρτζης έδωσε έμφαση στο πρόβλημα της "εισιτηριοδιαφυγής", λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «προφανώς και δεν θα γίνουμε κυνηγοί κεφαλών», και τόνισε ότι θα αντιμετωπιστεί με την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, και ήδη έχει συμφωνηθεί με την εταιρεία που έχει αναλάβει να επισπεύσει τις εργασίες ώστε να εκδοθεί μέσα σε επτά μήνες αντί σε ένα χρόνο.
«Εδώ και πέντε χρόνια έχουμε κλοπή 130.000 εισιτηρίων και τίποτα δεν έγινε, και 5.000 εισιτήρια αεροδρομίου, για τα οποία έχει διαταχθεί ΕΔΕ», συμπλήρωσε.
Από την πλευρά τους, οι νέοι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι που αναλαμβάνουν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, έδωσαν έμφαση «στο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί», που «είναι η δυνατότητα πρόσβασης και διευκόλυνσης του πολίτη σε ένα δημόσιο αγαθό, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η κοινωνία καταρρέει», όπως είπε χαρακτηριστικά ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, διαβεβαίωσαν ότι για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα επιδιωχθεί να υπάρξει στενή συνεργασία με δήμους και περιφέρειες.