Τα φιλοκυβερνητικά, κυβερνητικά, φιλοτροικανά και φιλοευρωπαικά blogs σε όλο το διαδίκτυο ανέλαβαν να διαφημίσουν το ξεπούλημα του σιδηροδρόμου ως θετικό βήμα για την ανάπτυξη της χώρας ή να θέσουν τα γνωστά διλήμματα..Ξεπούλημα ή τανκς!!!
Διαβάζουμε λοιπόν:
Διαβάζουμε λοιπόν:
Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Rosco
Σημαντικό
επενδυτικό ενδιαφέρον συναντά η επικείμενη αποκρατικοποίηση της
Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ)
ή Rosco της οποίας,
σύμφωνα
με πληροφορίες, τα οικονομικά μεγέθη του 2015 αναμένεται να βρεθούν στο
νεκρό σημείο (break even -όταν οι πωλήσεις καλύπτουν τα έξοδα), με τον
κύκλο εργασιών να εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί περίπου στα 27-28 εκατ.
ευρώ.
Έτσι, ο
γαλλικός όμιλος Alstom, που έχει διενεργήσει εκτεταμένο due diligence
στην ΕΕΣΣΤΥ, συγκαταλέγεται στα φαβορί, με καίριο ρόλο προς την
κατεύθυνση αυτή να έχει διαδραματίσει η, προ μηνών, επίσκεψη του Γάλλου
προέδρου Francois Hollande. Ταυτόχρονα, ενδιαφέρον επιδεικνύει η
γερμανική Siemens, ενώ το ενδιαφέρον της ρωσικής RZD, που πραγματοποίησε
περιορισμένο due diligence, μοιάζει να είναι "χλιαρό".
Την ίδια
στιγμή, ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ εκτιμάται ότι θα
μετατεθεί για τα μέσα Φεβρουαρίου –από τις 15 Ιανουαρίου- καθώς θα
πρέπει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο
των πέντε διεταιρικών συμβάσεων των σιδηροδρομικών εταιρειών
(ΕΕΣΤΥ,ΓΑΙΑΟΣΕ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται
ότι η έγκριση των διεταιρικών συμβάσεων ΕΕΣΣΤΥ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως ήταν
προγραμματισμένη να λάβει χώρα στο διοικητικό συμβούλιο της 23
Δεκεμβρίου, δεν πραγματοποιήθηκε ύστερα από αντιδράσεις της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. Η διεταιρική σύμβαση συντήρησης τροχαίου
υλικού μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ (κατά το 2014 η ΕΕΣΣΤΥ τιμολόγησε στην
ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ποσό των 26,3 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες συντήρησης) αποτελεί
ένα από τα προαπαιτούμενα για την ιδιωτικοποίηση των δυο εταιρειών.
Αρχικός
σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι διαγωνισμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ
να διενεργηθούν παράλληλα. Ωστόσο, δεν αποκλείεται αυτός για τους
ελληνικούς σιδηροδρόμους να κηρυχθεί άγονος, δεδομένου ότι παραραμένει
αμφίβολο εάν η RZD με την οποία είχε συμμαχήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καταθέσει
προσφορά. Ωστόσο, όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, το ενδεχόμενος της
κήρυξης ως άγονου του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν θα αποτρέψει να
προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την ΕΕΣΣΤΥ.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του 2016 δεν προβλέπει έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ.