Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Να λειτουργήσει ελαφρύς Προαστιακός σιδηρόδρομος σε πόλεις της Ελλάδος.


Ως γνωστόν είχαμε και στον Ελλαδικό χώρο λειτουργία ελαφρού προαστιακού σιδηροδρόμου πριν από 80 χρόνια(!) της γνωστής σιδ/κης γραμμής που συνέδεε το Σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου Πειραιά με το Ναύσταθμο στην περιοχή του Περάματος με μεγάλη επιβατική κίνηση και εξαιρετική επιτυχία. Όμως αντί να εκσυγχρονίσουν τη σπουδαία αυτή προαστιακή γραμμή την εγκατέλειψαν στη μοίρα της, με αποτέλεσμα τη σταδιακή παρακμή της και τελικά την κατάργησή της την άνοιξη του 1976.Στο οπτικό υλικό που παραθέτουν τα "Σιδηροδρομικά Νέα" φαίνεται η υψηλή ταχύτητα και η ταχεία επιτάχυνση των συρμών, πολύ υψηλότερη από τα γνωστά τραμ που κινούνται μεταξύ Νέου Φαλήρου - Συντάγματος και Βούλας. Είναι φανερό ότι η σχεδιαζόμενη επέκταση του τραμ προς το Πέραμα θα είναι μια συγκοινωνιακή αποτυχία, όπως αποτυχία είναι και ύπαρξη του τραμ μεταξύ Φαλήρου και Βούλας. Η καλύτερη δυνατή συγκοινωνιακή λύση για το Πέραμα θα ήταν η υπόγεια επέκταση της γραμμής "1" προς το Πέραμα. Επειδή όμως ο κύβος έχει ήδη ριφθεί εκ των αρμοδίων, οι οποίοι θεωρούν ότι οι δυτικές συνοικίες του Κερατσινίου και του Περάματος δεν αξίζουν της ιδίας ποιότητας μετακίνησης με τους κατοίκους της λ.χ. Ηλιούπολης ή του Περιστερίου, εάν τελικά επικρατήσει η λύση του τραμ, με μικρή τροποποίηση της μελέτης, αυτή είναι δυνατόν να αναβαθμιστεί σε ελαφρύ προαστιακό σιδηρόδρομο. Σε ελαφρύ προαστιακό σιδηρόδρομο μπορεί να μετατραπεί και η υπάρχουσα γραμμή του τραμ μεταξύ Φαλήρου και Βούλας αφού αυτή κινείται σε δικό της διάδρομο έξω από το οδικό δίκτυο, εάν βέβαια αλλαχθούν οι σιδηροτροχιές τύπου τραμ "U" με αυτές των συμβατικών σιδηροδρόμων, αλλά και με άλλες τροποποιήσεις που αφορούν την άμβλυνση των πολύ μικρών ακτινών καμπυλότητας. Ελαφρύς προαστιακός σιδηρόδρομος δύναται να αναπτυχθεί και σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης τουλάχιστον από το Λευκό Πύργο έως τα Μέγαρα Μουσικής, τη Μικρή Καράμπουρνου, τη Νέα Κρήνη και την Αρετσού έως τις παραλίες του Φοίνικα, του Δήμου Πυλαίας καταλήγοντας παραλιακά έως το αεροδρόμιο της Μίκρας (Μακεδονία).

Σε ελαφρύ προαστιακό σιδηρόδρομο μπορεί να μετατραπούν και τα σιδηροδρομικά δίκτυα από το Σ.Σ. του Βόλου έως τον Άναυρο και την Αγριά, από το νέο Σ.Σ. Κορίνθου προς τον Παλαιό Σ.Σ. και το Λουτράκι και από το Σ.Σ Παραλίας Καλαμάτας έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό Καλαμάτας, το ΤΕΙ, το Ασπρόχωμα και τη Μεσσήνη. Ο ελαφρύς προαστιακός σιδηρόδρομος πλεονεκτεί σημαντικά σε ταχύτητα από το τραμ και μπορεί να εκμεταλλευτεί καταργημένα ή μη σιδηροδρομικά δίκτυα και υπάρχουσες υποδομές.
Και μια που το έφερε η κουβέντα, πριν από δυο χρόνια είχε λάβει χώρα μια συνάντηση μεταξύ των Δημάρχων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης για το λεγόμενο City Train. Γνωρίζετε την έως τώρα πορεία του έργου, τις μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί έως σήμερα και την ωρίμανση του έργου;



Μετά τιμής Βενέτης Σωτήριος,
εκπ/κος ΔΕ, Μηχανολόγος


πηγη σιδηροδρομικά νέα