Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Εάν δεν ιδιωτικοποιούνται τα ΕΛΤΑ, γιατί παραμένουν στο ΤΑΙΠΕΔ;

Πολύ δυνατά στην επικαιρότητα επανήλθαν τα θέματα του ταχυδρομείου και των ΕΛΤΑ. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο είναι ο κύριος μέτοχος των ΕΛΤΑ, εμφανίζεται δυσαρεστημένο από την ανακοίνωση που εξέδωσε η Αντιπροεδρία της Κυβέρνησης, σχετικά με τα ΕΛΤΑ.
Η μη αναφορά του ΤΑΙΠΕΔ, στην επιτροπή που θα επεξεργαστεί το σχέδιο ανάπτυξης των ΕΛΤΑ, δυσαρέστησε ιδιαίτερα τον πρόεδρο του Ταμείου, Στέργιο Πιτσιόρλα.

Ο τελευταίος, σε επικοινωνία του στην «Καθημερινή», έκανε λόγο για ένα σχέδιο που θα εκπονηθεί, βασισμένο εξ ολοκλήρου σε στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ και ότι χωρίς τη συνδρομή του Ταμείου, θα είναι αδύνατη η υλοποίησή του.
Ακόμη, επισήμανε ότι στην επιτροπή, που θα συσταθεί προς την κατεύθυνση αυτή, τον κύριο λόγο θα έχουν στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ.
Υπενθυμίζεται ότι στην ανακοίνωση της Αντιπροεδρίας της Κυβέρνησης γινόταν λόγος για επιτροπή που θα μετέχουν στελέχη των αρμόδιων υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, κυρίαρχο ρόλο στην επιτροπή αυτή έχει η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, υπό τον γ.γ. Δημήτρη Τζώρτζη.
Σε κάποιο βαθμό, «ορθώς» διαμαρτύρεται το ΤΑΙΠΕΔ, αφού είναι ο κύριος μέτοχος των ΕΛΤΑ (το υπόλοιπο 10% ανήκει στη Eurobank). 
Από την άλλη, εάν ισχύουν οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη ότι «τα ΕΛΤΑ δεν ιδιωτικοποιούνται», τότε η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών καλούνται να επανακτήσουν, από το ΤΑΙΠΕΔ, το ποσοστό του από τα ΕΛΤΑ.
Φαίνεται, πάντως, ότι η κυβέρνηση, εφόσον καταφέρει να δώσει αναπτυξιακή ώθηση στα ΕΛΤΑ, θα προσπαθήσει να το χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα «ενός δημόσιου οργανισμού που εξυγιαίνεται και αναπτύσσεται σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού».
metaforespress