Ανάστατοι
είναι οι ταχυδρομικοί από την ένταξη των ΕΛΤΑ στο στενό δημόσιο τομέα,
δηλαδή στο κεφάλαιο Α’ του νόμου 3429/2005 και το ενιαίο μισθολόγιο.
Μάλιστα,
όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών, η
αιφνίδια απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών θα προκαλέσει
τεράστια προβλήματα στην επιχειρησιακή λειτουργία των ΕΛΤΑ, με κίνδυνο
την απώλεια μεγάλων στρατηγικών πελατών, προς όφελος ανταγωνιστριών
εταιρειών.
Η ανακοίνωση της ΠΟΣΤ
Διαλύουν
το ταχυδρομείο! Ό,τι δεν κατάφεραν, μέχρι σήμερα, τα διάφορα οικονομικά
συμφέροντα για διάλυση του ΕΛΤΑ, αναλαμβάνει να το υλοποιήσει η νέα
Κυβέρνηση.
Η αιφνίδια απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών για ένταξη του ΕΛΤΑ στο Κεφάλαιο Α’ του νόμου 3429/2005 τον οδηγεί σε:
-οικονομική ασφυξία,
-του στερεί τα βασικά εργαλεία για να μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προκλήσεις ενός πλήρους απελευθερωμένου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος,
-δημιουργεί τεράστια προβλήματα, με κίνδυνο την απώλεια μεγάλων στρατηγικών πελατών, προς όφελος ανταγωνιστριών εταιρειών,
-δυσχεραίνει
την προσπάθεια για ενίσχυση μεριδίου στην αναδυόμενη αγορά των
ταχυμεταφορών και δεμάτων, με συνέπεια την απώλεια εσόδων πολλών
εκατομμυρίων ευρώ, με κερδισμένες ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών,
-τον μετατρέπουν σε μια γραφειοκρατική δημόσια υπηρεσία και τον γυρίζουν πίσω στη δεκαετία του ’60.
Ποια
συμφέροντα εξυπηρετούνται, όταν για οποιαδήποτε απόφαση του ΕΛΤΑ θα
πρέπει να ακολουθηθεί η χρονοβόρα γραφειοκρατική έγκριση του Πάρεδρου
του Ελεγκτικού Συνεδρίου;
Ποιος και τι θα κερδίσει από αυτήν την αρνητική εξέλιξη;
Παρότι έχει δοθεί στους αρμοδίους μια σειρά καταγεγραμμένων νομικών γνωμοδοτήσεων, που αποδεικνύουν ότι ο ΕΛΤΑ, από τη φύση και το χώρο που δραστηριοποιείται, επιβάλλεται να είναι ενταγμένος στο Κεφάλαιο Β΄ του νόμου 3429/2005
και παρότι διέπεται από το νομικό καθεστώς του ΤΑΙΠΕΔ, το Υπουργείο
Οικονομικών υιοθετεί πλήρως τις απόψεις και τα ερωτήματα που τέθηκαν,
προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, από τον προηγούμενο Γεν.
Γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, ο οποίος κινούταν στην κατεύθυνση
της συρρίκνωσης του δημόσιου ταχυδρομείου.
Η
Κυβέρνηση δεν αντιλαμβάνεται την μακρόχρονη κοινωνική, οικονομική,
πολιτιστική προσφορά του αρχαιότερου Οργανισμού της χώρας, που επί 186
χρόνια υπηρετεί τις ανάγκες του ελληνικού λαού και του τόπου, ενός τόπου
όπως η Ελλάδα με τεράστιους ορεινούς όγκους και εκατοντάδες νησιά.
Παραβλέπει,
ότι οι ταχυδρομικές υπηρεσίες είναι υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού
Συμφέροντος, ότι ο ΕΛΤΑ είναι ο Φορέας Παροχής Καθολικής Ταχυδρομικής
Υπηρεσίας και διατηρεί ένα εκτεταμένο δίκτυο (1.420 περίπου καταστήματα
και 3.500 διανομείς), αποτελώντας το μεγαλύτερο δίκτυο καθημερινής
επαφής με τον πολίτη.
Διαφαίνεται,
ότι κύριος στόχος δεν είναι να λύσουν προβλήματα, αλλά μέσα από
μεθοδεύσεις, να εντείνουν την κρίση, να διογκώσουν ελλείμματα, να
εξαναγκάσουν σε μείωση αποδοχών και να προετοιμάσουν την παράδοση του
έργου και του δικτύου του ΕΛΤΑ, στη κατεύθυνση που δρομολογούν διάφορα
συμφέροντα.
Καλούμε
την Κυβέρνηση να επαναφέρει τον ΕΛΤΑ στο κεφάλαιο Β’ του νόμου
3429/2005, ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί, με γνώμονα τα συμφέροντα του
ελληνικού λαού και του ταχυδρομείου.
Καλούμε
την Κυβέρνηση να σκύψει στα χρόνια προβλήματα του Ταχυδρομείου
(Ταχυμεταφορές, ΕΣΠΑ, οφειλές δημοσίου στον Πάροχο των Καθολικών
Υπηρεσιών).
Εκπέμπουμε
σήμα κινδύνου και δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι τα Ελληνικά
Ταχυδρομεία δεν θα απαξιωθούν, δεν θα πτωχεύσουν και δεν θα γίνουν
λάφυρα στα χέρια κερδοσκόπων.