Ανταπόκριση από τις συνελεύσεις Θεσ/κης ,Βόλου,Λάρισας,Λειανοκλαδίου.
Τοποθετηση ΑΣΚΕ
Παραλειπόμενα συνελεύσεων
Η διαπίστωση μας είναι ότι υπάρχει χαμηλή συμμετοχή κάτι που καταδεικνύει τον προβληματισμό των μηχανοδηγών αλλά είναι ξεκάθαρο ότι αυτό αφορά το σύνολο των παρατάξεων.
Διαπιστώσαμε οργανωτικά προβλήματα αλλά επίσης διαπιστώσαμε ότι οι περισσότεροι μηχανοδηγοί εργάζονταν την ώρα των συνελεύσεων(αναμενόμενο) και οι διαθέσιμοι σε ανάπαυση ή άδεια ήταν ελάχιστοι.
Στα των ψηφοφοριών είχαμε αναλυτικά σε όλες τις έδρες:
Για τον οικονομικό απολογισμό ομόφωνα υπέρ σε όλες τις έδρες
Για τον διοικητικό απολογισμό
Θεσ/κη 16 υπέρ 9 κατά
Βόλος 2 υπέρ 2 κατά
Λάρισα 4 υπέρ 3 κατά
Λεια/δι 7 υπέρ 1 κατά
Ειδικότερα για την ΑΣΚΕ και την στάση της έχουμε να πούμε ότι: η παράταξη καταψήφισε σε όλες τις έδρες τον διοικητικό απολογισμό (όπως κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια) και εξέφρασε δια των εκπροσώπων της την αποψή της για την καταψηφισή του.
Η σύνοψη της τοποθέτησης της ΑΣΚΕ σε όλες τις εδρες είχε ως εξής:
Συνάδελφοι
Η μεγάλη αιμοραγγία των εργαζόμενων σε οικονομικά και εργασιακά θέματα ξεκίνησε από πολύ παλιά .Από την εποχή της επικράτησης στην κοινωνία εκείνων των δυνάμεων που διαχρονικά ξεζούμιζαν τον εργαζόμενο και τα λαικά στρώματα και σήμερα σφράγισαν τις προσπαθειές του με το αποκαλούμενο μνημόνιο.Το οποίο ζει και βασιλεύει όπως και όλοι οι εφαρμοστικοί νόμοι του.
Σήμερα όλα τα αποτελέσματα του μνημονίου είναι γνωστά καθώς τα έχει νοιώσει η έλξη στο πετσί της.Συνεχίζουμε να είμαστε στο ενιαίο μισθολόγιο ,εχουμε πλαφόν σε διάφορες αμοιβές,απαγόρευση προσλήψεων και πολλά άλλα προεκλογικά που έγιναν σκόνη μετεκλογικά.
Η πλειοψηφία του σωματείου οπως αυτή διαμορφωνόταν όλα αυτά τα χρόνια( αλλά και παλιότερα )με την επικράτηση των παρατάξεων ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ και αργότερα Νέας Έλξης και Δημοκρατικής Συμπαράταξης όχι μόνο δεν εμπόδισε στο να περάσουν οι αντιλαικές-αντεργατικές ρυθμίσεις στην έλξη αλλά καλλιέργησε την μοιρολατρία ,λογικές διαπραγμάτευσεις και συμβιβασμού με το <<μικρότερο κακό >> που όμως πάντοτε κατέληξαν σε απώλειες δικαιωμάτων .Από την άλλη πλευρά με την αλλαγή στην κεντρική πολιτική σκηνή βλέπουμε να διαμορφώνεται και πάλι νέου τύπου κυβερνητικός εργοδοτικός συνδικαλισμός ενταγμένος απόλυτα στην λογική του συμβιβασμού με το λιγότερο κακό και εξίσου ακράιος σε απόψεις.Όταν στελέχη του ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ προτείνουν στον διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ να καλύψει τα κενά του προσωπικού με εργαζόμενους voucher δηλαδή μοντέρνους σκλαβους υποαμοιβόμενους και χωρίς εργασιακά δικαιώματα τι μπορούμε να υποθέσουμε;
Σήμερα έχουμε την πείρα και μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.Οταν ακούμε από το προεδρείο της ΠΕΠΕ για αύξηση των αποδοχών των μηχανοδηγών μεσα απο την χιλιομετρική αποζημίωση και την συνδεσή της με την παραγωγικότητα ή την ανταγωνιστικότητα καταλαβαίνουμε οτι οδηγούμαστε από αυτούς που πιστεύουν οτι μπορούν να ικανοποιήσουν ταυτόγχρονα την αναγκη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για κέρδος ΚΑΙ τις ανάγκες των μηχανοδηγών και των οικογενειών τους ... σε απόλυτο αδιέξοδο.
Αυτού του είδους οι διεκδικήσεις <<της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας >> ταυτίζουν τα συμφέροντα του μηχανοδηγού με τα συμφέροντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στην ουσία έχουν αποτέλεσμα την διεκδίκηση όσων αποδέχεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δώσει..
Σημαντικό θέμα κατα την αποψή μας είναι η αρπαγή των αποθεματικών των ταμείων και οργανισμών.
Παρα τις αντίθετες βεβαιώσεις περί ασφαλούς τοποθέτησης των χρημάτων στην ΤτΕ έχουμε να πούμε ότι παρά τις διαβεβαιώσεις τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το ποσό τοκίζεται με μεγαλύτερο επιτόκιο κατοπιν έγκρισης και διαμορφωσης ανάλογα τις συνθήκες!!Δεσμεύονται για οχι κάτω από 15 ημέρες ενώ η κάθε εταιρεία μπορεί να ζητήσει πίσω χωρίς έγκριση ποσό ίσο με το 10% των αποθεματικών . Μόνο κατόπιν εγκρίσεως αν το ποσό που ζητείται είναι πάνω από 20% των αποθεματικών και επιστρέφονται σε 2 ημέρες.Η υποχρέωση των εταιρειών να διαθέτουν τουλάχιστον ποσό αποθεματικών ίσο με την μισθοδοσία 2 1/2 μηνών πήγε..περίπατο!!Επίσης ενώ τα ασφαλιστικά ταμεία είχαν εθελοντική συμμετοχή αρχικά στο τέλος έγινε υποχρεωτική δια μέσου επιστολών των υπουργών στις διοικήσεις.Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό για τις συντάξεις και τα εφάπαξ...ΝΕΟ PSI(ΚΟΥΡΕΜΑ)
Για το θέμα της ιδιωτικοποίησης έχουμε να πούμε ότι :
Η εγκατάλειψη του σιδηρόδρομου η έλλειψη προσωπικού σε σημαντικές ειδικότητες (μηχανοδηγοί) η οποία δια στόματος Κατρούγκαλου θα συνεχιστεί καθώς κατέστησε σαφές οτι δεν θα γίνουν προσλήψεις το 2015 στις μεταφορερές,η αδυναμία συντήρησης του τροχαίου υλικού και πολλά άλλα δεν είναι τυχαία ούτε αποτέλεσμα λανθασμένων τεχνοκρατικών χειρισμών .Είναι συνειδητή μεθοδευμένη επιλογή με σκοπό την προώθηση της ιδιωτικοποίησης .Μέσα από αυτή την εικόναι προετοιμάζεται η κοινή γνώμη να αποδεχθεί και να δικαιολογηθεί η ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου.Παρα τις προεκλογικές δεσμεύσεις για ενιαίο κρατικό σιδηρόδρομο βλέπουμε τον ΟΣΕ να πωλείται για 1 ευρώ!! ή να επιλέγεται να χρυσωθεί το χάπι με πωλήσεις μειοψηφικών πακέτων στον ιδιώτη (και το μάνατζμεντ σε αυτόν φυσικά) και το δημόσιο να έχει πλειοψηφικό πακετο δήθεν για διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα.
Παραμύθια...Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα θα πωληθεί στο σύνολο του ο σιδηρόδρομος στο 100%.Ασε που ήδη δραστηριοποιείται ιδιωτική εταιρεία στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών που επιθυμεί να βλάψει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς βάζει πρωην υπουργούς της ΝΔ που αγωνιζόνταν για την πώληση της σε ιδιώτες να καταθέτουν ερωτήσεις για τις κρατικές επιχορηγήσεις΄των 800 εκ ευρώ.Στην ουσία οι ιδιώτες και οι εγχώριοι συνεργάτες τους επιθυμούν να στραγγαλίσουν οικονομικά την εταιρεία
επίσης αναφέρθηκαν τοπικά προβλήματα από την ΑΣΚΕ...ρωτήθηκε το προεδρείο για διάφορα θέματα όπως γιατί δεν υπάρχει ίση μεταχείριση σε όλες τις έδρες για την μετακίνηση των μηχανοδηγών από και προς την εργασία(βαν ή εξοδολόγιο) για την έλλειψη ενημέρωσης στο θέμα του προγράμματος υγείας παρά την αντιθεσή μας για την ιδιωτική ασφάλιση...και παρα πολλά άλλα θέματα...
Απαντήθηκαν ολες οι κατηγορίες περί νέας!!ΑΣΚΕ από τον εκλεγμένο αντιπρόσωπο της ΑΣΚΕ στην ΠΕΠΕ που απαίτησε σεβασμό στο όνομα της και επισήμανε της διαχρονική σταθερότητα στην στάση της σε όλα τα θέματα.
Στο ίδιο πλαίσιο ακολούθησε και η παρέμβαση του ΠΑΜΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ στους προβοκάτορες που επιμένουν στην αλλαγή ονόματος της παράταξης ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΕ σεβασμός στην παράταξη και το ονομα της.Το ΠΑΜΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ζήτησε να μην τολμήσει να ξαναγίνει κανένας τέτοιου είδους χαρακτηρισμός όπως το προβοκατόρικο νεα!!ΑΣΚΕ.
Στα παραλειπόμενα είχαμε την επίθεση στην έδρα Λειανοκλαδίου σε 60 χρονο μηχανοδηγό από συνδικαλιστή της συνεξέλιξης το οποίο αποκάλεσε λαμόγιο καθώς ο συνάδελφος υπερψήφισε τον διοικητικό απολογισμό .Αυτό προκάλεσε την έκρηξη του συνδικαλιστή της συνεξέλιξης καθώς απαιτούσε να μάθει για τί ψηφίζει υπέρ αφού είχε έρθει μόλις πριν λίγο!!Ακλόνητο επιχείρημα δηλαδή...
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και κλακαδόρος της ίδιας παράταξης που επιτίθεται συνεχώς στον εκπρόσωπο της ΑΣΚΕ(ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΝ) με τον ίδιο μονόλογο (ακριβώς τον ίδιο) όπως αυτός του έχει υπαγορευτεί προφανώς.Ενώ ξεπέρασε κάθε όριο ευπρέπειας και τραμπουκισμού όταν ενώπιον του συνόλου της συγκέντρωσης της έδρας Λαρίσης ανέφερε ότι θα τον παει γαμιωντας (τον εκπρόσωπο της ΑΣΚΕ) μέχρι την Αθήνα.
Σε κάθε συγκέντρωση γίνεται ολοφάνερο ότι η συνέχιση της ΑΣΚΕ, οι θέσεις της, η ευπρέπεια της,η μαχητικοτητά της,η σύμπνοια των μελών της,η σταθερότητα της προκαλούν εκνευρισμό σε μερικούς οι οποίοι δείχνουν τον κακό τους ευατό σε κάθε ευκαιρία.
Αδιαφορούμε στις προκλησεις χαμηλού ήθους και αναξιοπρέπειας.Απαντούμε με μαχητικότητα στις προβοκάτσιες.Τιμούμε όλους τους συναδέλφους που δίνουν το παρόν στις συνελεύσεις ανεξάρτητα την παράταξη που ανήκουν ή εκδηλώνουν επιθυμία να στηρίξουν.
Καυτηριάζουμε κάθε απαράδεκτη ενέργεια ,τον ρατσιμό,τον σεξισμό εναντίον των γυναικών συναδέλφων αλλά και τις απειλές και τα φακελώματα...
Βεβαιώνουμε κάθε συνάδελφο μηχανοδηγό ότι δεν κινδυνεύει από ξυλοδαρμό αν ψηφίσει κάτι αντίθετο από αυτό που πιστεύουμε εμείς καθώς... το είδαμε και αυτό σήμερα!!!
Ο αγώνας συνεχίζεται
ΛΟΚΟΜΟΤΙΒΑ