Για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα η τοπική αυτοκινητάμαξα του ΟΣΕ που πραγματοποιεί το καθημερινό δρομολόγιο Βόλο - Λάρισα και το αντίστροφο πήρε φωτιά. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα τρένα που ανήκουν στο «στόλο» του ΟΣΕ στο Βόλο, το οποίο παρά τη συντήρηση, σύμφωνα με τους ίδιους τους σιδηροδρομικούς του Βόλου «τα έχει φάει τα ψωμιά του» και θα πρέπει γρήγορα να αντικατασταθεί πριν σημειωθούν σοβαρότερα ατυχήματα και κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές. Καμπανάκι για την κατάσταση των αυτοκινηταμαξών χτύπησε μόλις προχθές -πριν από το συμβάν- ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας μετά από συνάντηση με τον περιφερειάρχη Κων. Αγοραστό που κάλεσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αλλάξει άμεσα το στόλο των τρένων.
Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
Το συμβάν σημειώθηκε χθες στις 9.15 το πρωί. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου επικράτησε πανικός καθώς το τρένο μόλις είχε φτάσει από τη Λάρισα στο Βόλο, εκτελώντας πρωινό δρομολόγιο και είχαν ευτυχώς αποβιβαστεί οι επιβάτες. Κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί τι θα είχε συμβεί σε διαφορετική περίπτωση. Η «θεά τύχη» όμως ήταν με το μέρος του σιδηρόδρομου και την ώρα της εκδήλωσης της πυρκαγιάς. Το τρένο μόλις είχε ξεκινήσει στις ράγες με προορισμό τη δεξαμενή καυσίμων για ανεφοδιασμό. Λίγα μέτρα πριν φτάσει εκδηλώθηκε η φωτιά και έτσι αποσοβήθηκαν τα χειρότερα. Το συμβάν σημειώθηκε στις 9.15 το πρωί. Η αυτοκινητάμαξα ακινητοποιήθηκε αμέσως και όλοι έσπευσαν με μάνικες για να σβήσουν τη φωτιά που είχε εκδηλωθεί κάτω από τη μηχανή του τρένου, πριν πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Ολα τα δρομολόγια χθες εκτελέστηκαν από το Βόλο προς Λάρισα και το αντίστροφο με το γνωστό σε όλους μας «Τρικούπη» το intercity, που επιστρατεύθηκε προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες καθώς εκτός από όσους είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν προς Λάρισα, υπήρχαν και άλλοι επιβάτες που ταξίδευαν με ανταπόκριση για άλλες πόλεις όπως Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Δεύτερο περιστατικό
σε ένα μήνα
Το χθεσινό συμβάν δεν είναι το μοναδικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από ένα περίπου μήνα, στην ίδια αμαξοστοιχία εκδηλώθηκε φωτιά ενώ βρίσκονταν πάνω στις ράγες, εκτελώντας δρομολόγιο από Λάρισα για Βόλο. Η πυρκαγιά είχε γίνει αντιληπτή από επιβάτες και προσωπικό του ΟΣΕ στο ύψος του Βελεστίνου, το τρένο ακινητοποιήθηκε αμέσως προκειμένου να αποβιβαστούν οι επιβάτες που έφτασαν τελικά στο Βόλο με λεωφορείο που δρομολόγησε ο ΟΣΕ για την μεταφορά τους.
Η συγκεκριμένη αυτοκινητάμαξα -όπως έλεγαν σιδηροδρομικοί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ- είναι από τις παλαιότερες που διαθέτει ο ΟΣΕ. Είχε κατασκευαστεί την περίοδο του ’90 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και αρχικά χρησιμοποιήθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα. Πριν από περίπου 15 χρόνια, περίπου στο 2000, η αυτοκινητάμαξα «έχοντας γράψει χιλιάδες χιλιόμετρα στις ράγες» μεταφέρθηκε στο Βόλο και από τότε μέχρι σήμερα πραγματοποιεί καθημερινά τα δρομολόγια από Βόλο για Λάρισα.
Προχθές μόλις και μετά από συνάντηση που είχε με τους σιδηροδρομικούς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κάλεσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευση για την αντικατάσταση των αυτοκινηταμαξών που εκτελούν τα δρομολόγια εντός του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας πως «είναι απαράδεκτο εν έτει 2015 να κυκλοφορούν τέτοιας ποιότητας τρένα μεταξύ δύο μεγάλων πόλεων», της Λάρισας και του Βόλου. Παράλληλα εκ μέρους του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών ο πρόεδρος κ. Δημ. Νικολάου, ο γραμματέας κ. Αρ. Οικονόμου και το μέλος του Δ.Σ. κ. Κων. Γεωργούλας επέδωσαν υπόμνημα, περιγράφοντας με τα πλέον μελανά χρώματα την κατάσταση και εκφράζοντας την αντίθεσή τους με τη χάραξη των δρομολογίων και τη διάθεση μόνο μίας κινητήριας μονάδος για την εκτέλεσή των, χωρίς λειτουργία, ενδιάμεσων σταθμών, διότι δεν εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες.
Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ
Το συμβάν σημειώθηκε χθες στις 9.15 το πρωί. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου επικράτησε πανικός καθώς το τρένο μόλις είχε φτάσει από τη Λάρισα στο Βόλο, εκτελώντας πρωινό δρομολόγιο και είχαν ευτυχώς αποβιβαστεί οι επιβάτες. Κανείς δεν μπορούσε να διανοηθεί τι θα είχε συμβεί σε διαφορετική περίπτωση. Η «θεά τύχη» όμως ήταν με το μέρος του σιδηρόδρομου και την ώρα της εκδήλωσης της πυρκαγιάς. Το τρένο μόλις είχε ξεκινήσει στις ράγες με προορισμό τη δεξαμενή καυσίμων για ανεφοδιασμό. Λίγα μέτρα πριν φτάσει εκδηλώθηκε η φωτιά και έτσι αποσοβήθηκαν τα χειρότερα. Το συμβάν σημειώθηκε στις 9.15 το πρωί. Η αυτοκινητάμαξα ακινητοποιήθηκε αμέσως και όλοι έσπευσαν με μάνικες για να σβήσουν τη φωτιά που είχε εκδηλωθεί κάτω από τη μηχανή του τρένου, πριν πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Ολα τα δρομολόγια χθες εκτελέστηκαν από το Βόλο προς Λάρισα και το αντίστροφο με το γνωστό σε όλους μας «Τρικούπη» το intercity, που επιστρατεύθηκε προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι επιβάτες καθώς εκτός από όσους είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν προς Λάρισα, υπήρχαν και άλλοι επιβάτες που ταξίδευαν με ανταπόκριση για άλλες πόλεις όπως Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Δεύτερο περιστατικό
σε ένα μήνα
Το χθεσινό συμβάν δεν είναι το μοναδικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από ένα περίπου μήνα, στην ίδια αμαξοστοιχία εκδηλώθηκε φωτιά ενώ βρίσκονταν πάνω στις ράγες, εκτελώντας δρομολόγιο από Λάρισα για Βόλο. Η πυρκαγιά είχε γίνει αντιληπτή από επιβάτες και προσωπικό του ΟΣΕ στο ύψος του Βελεστίνου, το τρένο ακινητοποιήθηκε αμέσως προκειμένου να αποβιβαστούν οι επιβάτες που έφτασαν τελικά στο Βόλο με λεωφορείο που δρομολόγησε ο ΟΣΕ για την μεταφορά τους.
Η συγκεκριμένη αυτοκινητάμαξα -όπως έλεγαν σιδηροδρομικοί στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ- είναι από τις παλαιότερες που διαθέτει ο ΟΣΕ. Είχε κατασκευαστεί την περίοδο του ’90 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και αρχικά χρησιμοποιήθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα. Πριν από περίπου 15 χρόνια, περίπου στο 2000, η αυτοκινητάμαξα «έχοντας γράψει χιλιάδες χιλιόμετρα στις ράγες» μεταφέρθηκε στο Βόλο και από τότε μέχρι σήμερα πραγματοποιεί καθημερινά τα δρομολόγια από Βόλο για Λάρισα.
Προχθές μόλις και μετά από συνάντηση που είχε με τους σιδηροδρομικούς ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κάλεσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευση για την αντικατάσταση των αυτοκινηταμαξών που εκτελούν τα δρομολόγια εντός του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου, επισημαίνοντας πως «είναι απαράδεκτο εν έτει 2015 να κυκλοφορούν τέτοιας ποιότητας τρένα μεταξύ δύο μεγάλων πόλεων», της Λάρισας και του Βόλου. Παράλληλα εκ μέρους του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών ο πρόεδρος κ. Δημ. Νικολάου, ο γραμματέας κ. Αρ. Οικονόμου και το μέλος του Δ.Σ. κ. Κων. Γεωργούλας επέδωσαν υπόμνημα, περιγράφοντας με τα πλέον μελανά χρώματα την κατάσταση και εκφράζοντας την αντίθεσή τους με τη χάραξη των δρομολογίων και τη διάθεση μόνο μίας κινητήριας μονάδος για την εκτέλεσή των, χωρίς λειτουργία, ενδιάμεσων σταθμών, διότι δεν εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες.