*Συνεχίζεται κανονικά η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.Τώρα έχουμε τα μετοχικά πακέτα στο προσκήνιο
Στην Ελλάδα πραγματοποιείται μια συνάντηση δύο παγκοσμίων παικτών από τη μία των κινέζικων μεταφορικών κολοσσών και από την άλλη η υπερδύναμη της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, επισημαίνει σε δήλωσή του ο κ. Κορκίδης και εξηγεί ότι αξίζει να αξιοποιήσουμε τους δύο αυτούς γίγαντες προς όφελος της Ελληνικής οικονομίας.
“Το ελληνικό όραμα και ο εθνικός μας στόχος είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε κέντρο ναυτιλίας, ναυπηγοεπισκευής, logistics, αλλά και η Ελλάδα σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και σταθμό διαμετακομιστικού εμπορίου” είπε ο ίδιος.
Στο μεταξύ ο κ. Κορκίδης υπογραμμίζει, για μία ακόμη φορά, ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ θα πρέπει να αναθεωρηθεί και αντί για πώληση μετοχών, η κυβέρνηση να επιλέξει το μοντέλο της παραχώρησης, όπως συνέβη με τις εγκαταστάσεις της COSCO στο Ικόνιο. Το σοβαρό πρόβλημα που θα πρέπει να επιλυθεί μεταξύ ειδικών είναι κατά πόσο είναι νομικά εφικτό να αλλάξουν οι όροι ενός υπό εξέλιξη διαγωνισμού και προστίθεται ότι η πρόταση του επιμελητηρίου είναι το 51% των μετοχών του ΟΛΠ να παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, και μέρος αυτού του ποσοστού, να πωληθεί στον Δήμο Πειραιά και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, όπως ακριβώς λειτουργεί στα λιμάνια της Βαρκελώνης και της Μασαλίας.
Ακόμα, σημειώνεται ότι μπορεί ο διαγωνισμός που διενεργεί η ΓΑΙΟΣΕ να έχει καθυστερήσει πολύ, όμως η κυβέρνηση πρέπει να βρει τρόπο να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του και ότι στο θέμα ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κινέζικο ενδιαφέρον δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην ανάληψη των έργων συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών, όπως έκαναν στη Σερβία, αλλά επεκτείνεται και στην απευθείας μετοχική είσοδό τους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζει το αίτημα της κινεζικής και θα πρέπει να δηλώσει, κατά την άποψη του επιμελητηρίου, θετική σε μία συνεργασία μέσω “joint venture” και να πει όχι στη πρόταση πώλησης των μετοχών. Σε κάθε περίπτωση, για να αναβαθμιστεί το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός του επιβατικού από το εμπορικό κομμάτι. Η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων κατά μήκος του άξονα της σιδηροδρομικής επέκτασης θα πρέπει να αποτελέσει ένα ανταποδοτικό σημείο.
πηγη:fortune greece
Στην Ελλάδα πραγματοποιείται μια συνάντηση δύο παγκοσμίων παικτών από τη μία των κινέζικων μεταφορικών κολοσσών και από την άλλη η υπερδύναμη της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, επισημαίνει σε δήλωσή του ο κ. Κορκίδης και εξηγεί ότι αξίζει να αξιοποιήσουμε τους δύο αυτούς γίγαντες προς όφελος της Ελληνικής οικονομίας.
“Το ελληνικό όραμα και ο εθνικός μας στόχος είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε κέντρο ναυτιλίας, ναυπηγοεπισκευής, logistics, αλλά και η Ελλάδα σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και σταθμό διαμετακομιστικού εμπορίου” είπε ο ίδιος.
Στο μεταξύ ο κ. Κορκίδης υπογραμμίζει, για μία ακόμη φορά, ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ θα πρέπει να αναθεωρηθεί και αντί για πώληση μετοχών, η κυβέρνηση να επιλέξει το μοντέλο της παραχώρησης, όπως συνέβη με τις εγκαταστάσεις της COSCO στο Ικόνιο. Το σοβαρό πρόβλημα που θα πρέπει να επιλυθεί μεταξύ ειδικών είναι κατά πόσο είναι νομικά εφικτό να αλλάξουν οι όροι ενός υπό εξέλιξη διαγωνισμού και προστίθεται ότι η πρόταση του επιμελητηρίου είναι το 51% των μετοχών του ΟΛΠ να παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο, και μέρος αυτού του ποσοστού, να πωληθεί στον Δήμο Πειραιά και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, όπως ακριβώς λειτουργεί στα λιμάνια της Βαρκελώνης και της Μασαλίας.
Ακόμα, σημειώνεται ότι μπορεί ο διαγωνισμός που διενεργεί η ΓΑΙΟΣΕ να έχει καθυστερήσει πολύ, όμως η κυβέρνηση πρέπει να βρει τρόπο να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του και ότι στο θέμα ΤΡΑΙΝΟΣΕ το κινέζικο ενδιαφέρον δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην ανάληψη των έργων συντήρησης των σιδηροδρομικών υποδομών, όπως έκαναν στη Σερβία, αλλά επεκτείνεται και στην απευθείας μετοχική είσοδό τους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζει το αίτημα της κινεζικής και θα πρέπει να δηλώσει, κατά την άποψη του επιμελητηρίου, θετική σε μία συνεργασία μέσω “joint venture” και να πει όχι στη πρόταση πώλησης των μετοχών. Σε κάθε περίπτωση, για να αναβαθμιστεί το δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός του επιβατικού από το εμπορικό κομμάτι. Η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων κατά μήκος του άξονα της σιδηροδρομικής επέκτασης θα πρέπει να αποτελέσει ένα ανταποδοτικό σημείο.
πηγη:fortune greece