Ενας μήνας εχει περάσει από τις εκλογές και οι εξελίξεις στον σιδηρόδρομο είναι άγνωστα νερά.
Στην αρχή έπρεπε να περιμένουμε τις προγραμματικές δηλώσεις στις οποίες παραδόξως ή πονηρά δεν ειπώθηκε τίποτα για τον σιδηρόδρομο.Μετά έπρεπε να περιμένουμε να ορκιστεί ο αναπληρωτής υπουργός που παρόλο που πηγαίνει καθημερινά στο υπουργείο του πρέπει να ορκιστεί για να μιλήσει ή να σκεφτεί;
Στον αντίποδα είχαμε τις δηλώσεις Βαρουφάκη για τον ΟΣΕ για πώληση του έστω και με ένα ευρώ που προκάλεσαν σεισμό στην σιδηροδρομική κοινότητα .Συνεχίζονται βέβαια και οι μετασεισμικές δονήσεις με το μέιλ Βαρουφάκη στο οποίο η συγκυβέρνηση ξεκάθαρα δεσμεύεται για συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων.
Που πήγαν οι δεσμεύσεις για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ;
Που πήγε η δέσμευση για τον ενιαίο δημόσιο ΟΣΕ;
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό .Υπήρξαν και δεσμεύσεις για αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων στις δημόσιες επιχειρήσεις και βλέπουμε ότι το σύνολο του συλλογικού δικαίου πάει παραπίσω..
Πλέον μιλάμε και για νέο ενιαίο μισθολόγιο με μόνη δέσμευση (αν μείνει και αυτή) την διατήρηση του εισαγωγικού μισθού αλλά περικοπή (εξορθολογισμό το λέει το υπουργείο οικονομικών) της προσωπικής διαφοράς ,νέα κλιμάκια και επαναξιολόγηση των επιδομάτων!!(δηλαδή θα επαναξιολογηθεί το επικίνδυνο;;;)Η κυβέρνηση δηλαδή επαναφέρει νομιμοποιεί αλλά και μονιμοποιεί τις περικοπές του προηγούμενων κυβερνήσεων και μας οδηγεί σε νέες περικοπές;;;
Για την απόδοση του 25% της διπλής μείωσης ούτε λόγος όπως και το επίδομα ευθύνης για τους μηχανοδηγούς που φαίνεται "πάει περίπατο".Τα ίδια και για τις μισθολογικές προαγωγές αλλά και για αιτήματα όπως της προσαύξησης 30% της 6ης ημέρας αλλά και την αποζημίωση των 10 ευρώ μετά την επιστροφή από διανυκτέρευση.
Τι να υποθέσουμε επιτέλους για τη νέα ηγεσία;
Στην αρχή έπρεπε να περιμένουμε τις προγραμματικές δηλώσεις στις οποίες παραδόξως ή πονηρά δεν ειπώθηκε τίποτα για τον σιδηρόδρομο.Μετά έπρεπε να περιμένουμε να ορκιστεί ο αναπληρωτής υπουργός που παρόλο που πηγαίνει καθημερινά στο υπουργείο του πρέπει να ορκιστεί για να μιλήσει ή να σκεφτεί;
Στον αντίποδα είχαμε τις δηλώσεις Βαρουφάκη για τον ΟΣΕ για πώληση του έστω και με ένα ευρώ που προκάλεσαν σεισμό στην σιδηροδρομική κοινότητα .Συνεχίζονται βέβαια και οι μετασεισμικές δονήσεις με το μέιλ Βαρουφάκη στο οποίο η συγκυβέρνηση ξεκάθαρα δεσμεύεται για συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων.
Που πήγαν οι δεσμεύσεις για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ;
Που πήγε η δέσμευση για τον ενιαίο δημόσιο ΟΣΕ;
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό .Υπήρξαν και δεσμεύσεις για αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων στις δημόσιες επιχειρήσεις και βλέπουμε ότι το σύνολο του συλλογικού δικαίου πάει παραπίσω..
Πλέον μιλάμε και για νέο ενιαίο μισθολόγιο με μόνη δέσμευση (αν μείνει και αυτή) την διατήρηση του εισαγωγικού μισθού αλλά περικοπή (εξορθολογισμό το λέει το υπουργείο οικονομικών) της προσωπικής διαφοράς ,νέα κλιμάκια και επαναξιολόγηση των επιδομάτων!!(δηλαδή θα επαναξιολογηθεί το επικίνδυνο;;;)Η κυβέρνηση δηλαδή επαναφέρει νομιμοποιεί αλλά και μονιμοποιεί τις περικοπές του προηγούμενων κυβερνήσεων και μας οδηγεί σε νέες περικοπές;;;
Για την απόδοση του 25% της διπλής μείωσης ούτε λόγος όπως και το επίδομα ευθύνης για τους μηχανοδηγούς που φαίνεται "πάει περίπατο".Τα ίδια και για τις μισθολογικές προαγωγές αλλά και για αιτήματα όπως της προσαύξησης 30% της 6ης ημέρας αλλά και την αποζημίωση των 10 ευρώ μετά την επιστροφή από διανυκτέρευση.
Τι να υποθέσουμε επιτέλους για τη νέα ηγεσία;