«Μαγιά» του επενδυτικού πακέτου είναι το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών
Επενδύσεων» που ιδρύεται με αρχικό κεφάλαιο δεκαέξι δις ευρώ από ήδη
εγκεκριμένα κοινοτικά προγράμματα, καθώς και άλλα έξι δις ευρώ από την
Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από αυτά τα χρήματα η Κομισιόν υποστηρίζει
ότι θα προέλθουν, μετά από μόχλευση, τουλάχιστον 315 δις ευρώ. Την ίδια
στιγμή ζητεί από τα κράτη-μέλη, αλλά και από ιδιώτες επενδυτές εντός
και εκτός Ευρώπης, να συνεισφέρουν επιπλέον κεφάλαια στο υπό ίδρυση
επενδυτικό ταμείο.
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
Συνολικά 174 projects έχει υποβάλει προς ένταξη στο πακέτο Juncker η Ελλάδα. Εξ αυτών τα 55 αφορούν τον κλάδο της ενέργειας, τα 29 τις μεταφορές και τα 25 τις υποδομές. Το κόστος των έργων ανέρχεται στα 41,49 δισ. ευρώ.
Η μερίδα του λέοντος ανήκει στο κομμάτι των μεταφορών που σύμφωνα με το ελληνικό αίτημα θα απορροφήσει περίπου 18 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν οι υποδομές (11 δισ.) κι ο τομέας της ενέργειας (3,4 δισ.).Τα σημαντικότερα έργα που περιλαμβάνονται είναι:
-Επεκτάσεις Αττικό Μετρό (νέα Γραμμή 4 και γραμμή 2)
-Επεκτάσεις Τραμ Αθήνας προς Πατησίων, Άνω Πατήσια, Νότια Προάστια, Πειραιάς
-Δημιουργία Τραμ στα Ιωάννινα
-Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
-Οδικός άξονας που θα συνδέει την εθνική με την Αλβανία
-Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης
-Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
-Αναβάθμιση της περιφερειακής οδού Αθηνών στα Νότια Προάστια του Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης κ.λπ.
-Κατασκευή οδικου άξονα στην Χαλκίδα
-Ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση του ΟΣΕ
-Ευρυζωνικά δίκτυα
-Ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών υποβρύχιας σύνδεσης των μεγάλων νησιών με την ηπειρωτική χώρα.
με πληροφορίες από την DW.DE